پیش بینی بهار و تابستان پرکار برای ایستگاه فضایی بین المللی

بر اساس گزارش جدید آژانس فضایی روسیه اعلام شد فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی، سال پرکاری را پیش رو داشته و  چندین عملیات پیاده روی فضایی در بهار و تابستان امسال برای این فضانوردان طراحی شده است.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی آژانس فضایی روسیه  روز گذشته به رسانه ها گفت، فضانوردان روسی سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین در بهار و تابستان امسال چندین پیاده روی فضایی را برای تکمیل ماژول ناوکا انجام خواهند داد.

بر این اساس همچنین اعلام شد چندین پیاده ‌روی فضایی توسط پروکوپیف و پتلین در بهار و تابستان انجام می ‌شود که وظیفه اصلی آن ها تکمیل ماژول آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا در بخش روسی ایستگاه فضایی بین ‌المللی است.

بر اساس برنامه های تدوین شده قرار است این ماژول به یک ماژول اضافی مجهز شود تا بتوان آزمایش های بیشتر و جدید تری در آن ها انجام داد. در این عملیات های پیاده روی قرار است یک مبدل حرارتی و یک قفل هوا که با کمک بازوی رباتیک اروپایی از ماژول تحقیقاتی Rassvet به ناوکا منتقل می شود، به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه شود. لازم به ذکر است که آندری فدیایف، فضانورد آژانس فضایی روسیه این دستگاه را راه اندازی خواهد کرد.

پیش از این گفته شده بود که برنامه ریزی نخستین پیاده روی از این مجموعه ، برای ششم  آوریل طراحی شده است که طی آن خدمه فضاپیمای سایوز MS-23 از ماژول تحقیقاتی پویسک به ماژول هاب پریچال منتقل خواهند شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پروکوپیف، پتلین و فرانسیسکو روبیو فضانورد ناسا این کار را به صورت دستی انجام خواهند داد.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی آژانس فضایی روسیه در خاتمه توضیحات خود افزود: بررسی مجدد سایوز MS-23 با هدف اطمینان از ایمنی پیاده‌ روی‌ های فضایی از ماژول پویسک تحت برنامه روسیه انجام می ‌شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا