ساخت خانه های کوچک تاشو با قابلیت جابجایی

در حالی که امروزه خانه های کوچک قابل جابجایی در بازار وجود دارند، اکثر آنها نمی توانند عریض تر از عرض یک جاده معمولی باشند. اما خانه متحرک Grande S1 متفاوت است، چراکه در حین حمل و نقل تا سه برابر اندازه خود تا می شود.

به گزارش سیناپرس، خانه  S1با قابلیت جابجایی توسط یک استارت آپ کالیفرنیایی به نام PODX GO ساخته شده است. این خانه دارای یک قاب فولادی با مقاومت بالا، دیوارها و پانل های سقف پلی اورتان عایق شده و یک کف تخته سه لا با پوشش لمینت است.

به گفته سازندگان، این سازه زمانی که تا می ‌شود قابلیت کشیده شدن با یک کامیون یا کشنده را داشته و ابعادی برابر با ۶ متر طول، ۳٫۵ متر ارتفاع و ۲٫۳ متر عرض دارد. گفته می‌ شود که وزن کل این خانه متحرک با مجموع سخت ‌افزار تریلر، ۹۹۷۹ کیلوگرم وزن دارد.

برای استقرار خانه Grande S1 می توان از یک زمین مسطح یا یک پد سیمانی استفاده کرد. طبق گزارش‌ ها می ‌توان تنها با فشار دادن چند دکمه، دو طرف این خانه را تنها در ۱۵ دقیقه به صورت هیدرولیکی باز کرد. به گزارش سیناپرس، پس از باز شدن کامل، این خانه دارای فضای کلی ۳۳٫۸ مترمربعی بوده که شامل یک اتاق نشیمن یا آشپزخانه با میز، کابینت، یخچال، سینک استیل ضد زنگ و شیر آب است. همچنین این سازه دارای جزییاتی چون یک اتاق خواب با تخت کینگ سایز، میز تاشوی چوبی، کابینت، حمام با دوش، توالت و روشویی است.

شرکت سازنده توضیح می دهد: سایر امکانات این خانه عبارتند از تهویه مطبوع، آبگرمکن، هشدار دود و ورودی آب استاندارد برای اتصال به سیستم آب شهری. همچنین S1 دارای یک سیستم الکتریکی کامل ۱۲۰ ولتی است که می تواند به شبکه محلی متصل شود، اگرچه خریداران می توانند یک سیستم ذخیره انرژی خورشیدی را برای استفاده خارج از شبکه انتخاب کنند.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر خریداران بالقوه می توانند از طریق کمپین Indiegogo مبلغ ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ یا ۵۰۰۰ دلار برای خرید این سازه متحرک سپرده گذاری کنند که به ترتیب به قیمت های تخفیف ۶۹ هزار، ۵۹ هزار و ۴۹ هزار دلار می رسد. در صورت تولید انبوه، خانه متحرک Grande S1، قیمتی برابر با ۸۵ هزار دلار خواهد داشت.

شرکت PODX GO هنوز نسخه کاملاً کاربردی از این خانه را ایجاد نکرده و در حال تلاش برای جمع آوری سرمایه گذاری جمعی روی این پروژه است. اما پیشتراین شرکت توانسته بود یک خوابگاه دانشجویی قابل حمل بسازد که بر اساس همان اصل اساسی کار می کند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا