معرفی ده ها محصول جدید از آئودی تا سال ۲۰۲۵

شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ بیست مدل خودروی جدید را روانه بازار خواهد کرد که نیمی از آنها برقی هستند، زیرا این کمپانی از سال ۲۰۲۶ فقط خودروهای برقی جدید را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، مارکوس دوزمان، مدیرعامل آئودی، در کنفرانس سالانه این شرکت آلمانی، خبر از بزرگترین ابتکار محصول در تاریخ شرکت خودروسازی آئودی داد.

وی در این رابطه گفت: تا سال ۲۰۲۵، ما حدود ۲۰ مدل جدید را روانه بازار خواهیم کرد که بیش از ۱۰ مدل از آنها تمام الکتریکی خواهند بود. ما مسیر را برای رسیدن به ساخت صد در صدی خودروهای برقی ترسیم  کرده ایم. تا سال ۲۰۲۷، ما به دنبال ارائه یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی در هر بخش اصلی هستیم.

این نقشه چند ساله با آئودی Q6 E-tron آغاز می شود که یک اشسی بلند زیبا است که در پایان سال جاری  وارد بازار شده و برای اولین بار از پلتفرم همه کاره PPE استفاده می کند. همچنین این خودرو اولین خودروی الکتریکی خواهد بود که در کارخانه آئودی در اینگولشتاد ساخته می‌شود.

از سوی دیگر یک خودروی برقی سطح پایه که زیر آئودی Q4 E-tron قرار می گیرد و اندازه ای مشابه با آئودی A3 دارد نیز برای ارائه به بازار  تایید شد.

مارکوس دوزمان، همچنین بر برنامه آئودی برای پایان دادن به تولید خودروهای ICE در سال 2033 – هفت سال پس از عرضه آخرین مدل جدید را تشریح کرده و افزود به تدریج مدل‌های ICE خود را با افزایش خط تولید خودروهای برقی حذف خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، سیاست فوق در راستای دستیابی این شرکت به انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ تدوین شده است. وی در ادامه توضیحاتش گفت: فروش مدل‌های تمام برقی نسبت به سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافته و این موضوع تأیید می‌کند که ما در مسیر درستی به سمت حمل ‌و نقل الکترونیکی هستیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا