مخالفت کشورهای گروه ۷ با تغییر قیمت نفت اعمال شده علیه روسیه

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود اعلام کرد:کشورهای گروه هفت می خواهند سقف قیمت نفت روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه نگه دارند.

به گزارش سیناپرس، منابع غیر رسمی اعلام کردند: مقامات کمیسیون اروپا به کشورهای عضو در مورد موضع دستور جلسه آتی گروه ۷ اطلاع رسانی های لازم را انجام داده اند. در این راستا هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که واشنگتن مخالف تعدیل تحریم های نفتی علیه روسیه است.

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.

بلومبرگ نیز پیشتر به نقل از منابع خود گزارش داده بود که چندین کشور اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده اند سقف قیمت نفت روسیه به 51.45 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش سیناپرس، در ۵ دسامبر ۲۰۲۲، تحریم حمل و نقل دریایی نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا اجرایی شد. در این میان کشورهای گروه ۷، اتحادیه اروپا و استرالیا در موضوع سقف قیمتی برای نفت روسیه که از طریق دریا تحویل می ‌شود به توافق رسیدند و سقف آن را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کردند. علاوه بر این، از ۵ فوریه ۲۰۲۳ محدودیت ‌های مشابهی برای تحویل فرآورده‌های نفتی از مبدا روسیه اعمال شد، زیرا شورای اتحادیه اروپا رسماً تصمیم گرفت با این سیاست همراهی کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا