برگزاری دوره مجازی افزایش رویت‌پذیری پژوهشگران و نمایندگان موسسه‌های آموزش عالی

معاونت پژوهشی وزارت عتف با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دوره مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیات علمی، و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی را برگزار کرد.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ارتقای رویت‌پذیری موسسه‌های آموزش عالی در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت عتف قرار گرفته است. بسترسازی برای حضور موفق مؤسسه‌ها در جامعه و صنعت مستلزم رویت‌پذیری آنها از سوی کارفرمایان، نهادها، و سیاست‌گذاران است.

از سوی دیگر، رویت‌پذیری به عنوان سرآغاز بازیگری فعال مؤسسه‌ها در عرصه‌های ملی و جهانی در نظر گرفته می‌شود. در این میان رویت‌پذیری اعضای هیئت علمی و پژوهشگران به عنوان ارکان اصلی موسسه‌های آموزش عالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیرو برگزاری کارگاه آموزشی رؤیت‌پذیری در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، و پارک‌های علم و فناوری کشور از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و استقبال مؤسسه‌ها از این موضوع، این معاونت در نظر دارد برنامه‌هایی برای توانمندسازی مؤسسه‌ها و اعضای محترم هیئت علمی طراحی و اجرا کند.

در این راستا، معاونت پژوهشی وزارت عتف با همکاری ایرانداک در نخستین گام، دورة مجازی آموزش پژوهشگران، اعضای هیات علمی، و نمایندگان موسسه‌های آموزش عالی را 18 بهمن‌ماه و 16 اسفندماه 1401 برگزار کرد. سرفصل‌های دورة آموزش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی، و نمایندگان مؤسسه‌های آموزش عالی عبارت بودند از: تعاریف و مفاهیم رویت‌پذیری علمی؛ ضرورت و مزایای رویت‌پذیری علمی؛ راهبردهای کلیدی رویت‌پذیری برای پژوهشگران؛ اصول تداوم رویت‌پذیری علمی؛ شایستگی‌های مورد نیاز اعضای هیات علمی برای ارتقای رویت‌پذیری؛ و مثال‌ها و مطالعه‌های موردی. گفتنی است در این دو وبینار 400 دانش‌پذیر شرکت کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا