انتشار تصاویر جدید نیروی هوایی آمریکا از بمب افکن اتمی B-21 Raider

در تیزری جدید، نیروی هوایی ایالات متحده دو تصویر جدید از بمب افکن رادارگریز هسته ای B-21 Raider خود را منتشر کرده است که بینش های جدیدی از طراحی و قابلیت های این هواپیمای فوق سری ۶۹۲ میلیون دلاری ارائه می دهد.

به گزارش سیناپرس، در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۱۱ آذر سال ۱۴۰۱، شرکت نورث روپ گرومن و نیروی هوایی ایالات متحده از یک هواپیمای فوق سری که روزی جایگزین ناوگان بمب افکن مجهز به سلاح هسته ای آمریکا خواهد شد، رونمایی کردند. این یک رویداد خصوصی بود و تصاویر به طور مبهم و نه کامل هواپیمای B-21 را به عموم معرفی کرد.

اکنون نیروی هوایی ایالات متحده دو تصویر دیگر را منتشر کرده است که همزمان با تصویر اول گرفته شده است. نمای نزدیک از کابین بمب افکن و یک عکس کامل از زاویه بالاتر، سرنخ هایی در مورد طراحی B-21 در اختیار قرار می دهد که البته هنوز ابعاد آن مخفی است.

B-21 Raider که با ایده ای که دولت ایالات متحده آن را هواپیمای بی سابقه می نامد، طراحی شده است تا بتواند ماموریت های دوربرد را از خاک ایالات متحده بدون نیاز به پایگاه ها پشتیبانی و شاید بدون نیاز به سوخت گیری در حین پرواز انجام دهد.

تصاویر جدید تایید می کنند که B-21 تکامل یافته بمب افکن B-2 Spirit است که با پیشرفت های اساسی در فناوری رادارگریز ترکیب شده است. واضح ترین تفاوت رنگ سفید مایل به خاکستری پوشش کامپوزیت جاذب رادار جدید است که نسبت به پوشش قدیمی موثرتر گزارش شده است. به گزارش سیناپرس، تصویر نزدیک نشان می دهد:پوشش از یک کامپوزیت است که بیشتر بافته شده به نظر می رسد تا مونتاژ شده. این امر به‌ ویژه در اطراف پنجره‌های کابین خلبان مشهود است که برای پراکندگی بهتر سیگنال‌های راداری منعکس ‌شده و شکل منحنی‌تری نسبت به B-2 دارند. پوشش اطراف پنجره ها اکنون تمام اتصالات و درزها را برای مخفی کاری بیشتر می پوشاند.

تصویر زاویه بالایی نشان می دهد: پوشش کامپوزیت تا ورودی های موتور امتداد دارد. ناسل‌های موتور پایین‌تر هستند و بیشتر با بدنه ترکیب می ‌شوند و ورودی‌های آن به جای هندسی تیز، کانتور شده ‌اند و بال و بدنه را با هم ترکیب می ‌کنند. خود موتور به خوبی عقب رفته و احتمالاً باعث کاهش حرارت می شود.

داخل ورودی چیزی است که قبلاً بخشی از ساختار موتور به نظر می رسید، اما اکنون مشخص شده است که یک پوشش ورودی است که قبل از پرواز قابل جدا شدن است. دم را نمی توان به وضوح دید، و همچنین اگزوز موتور نیز دیده نمی شود، اما به نظر می رسد ساختار دم به جای پیکربندی دندانه اره ای متمایز B-2، بیشتر در بال و بدنه یکپارچه شده است.

به گزارش سیناپرس، نیروی هوایی قصد دارد حداقل ۱۰۰ فروند B-21 خریداری کند که انتظار می رود اولین آن در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت شود. این هواپیما تا سال ۲۰۴۰ جایگزین بمب افکن های B-1B Lancer و B-2 Spirit و در نهایت B-52 Stratofortress خواهد شد.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا