نگرانی ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، طی نشست روز سرمایه‌ گذاری تسلا گفت:هوش مصنوعی معمولاً به وی استرس وارد کرده و او می ‌ترسد که ممکن است در تسریع این فناوری خطرناک، نقش داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که ایلان ماسک خبر از ساخت ارتش روباتیک تسلا می دهد، همزمان نگرانی های خود در زمینه هوش مصنوعی را فاش کرده و اعلام کرد از این فناوری می ترسد. با وجود این که ایلان ماسک یکی از اعضای موسس OpenAI و خالق ChatGPT بوده، فاش کرد که مدت‌ ها به توسعه هوش مصنوعی بدبین بوده است.

ایلان ماسک همچنین گفت: من نگران تبعات هوش مصنوعی هستم. این فناوری باید توسط یک نهاد نظارتی تحت کنترل قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که در راستای منافع عمومی عمل می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این یک فناوری کاملاً خطرناک است. من نگرانم که ممکن است خودم نیز اقداماتی برای تسریع  آن انجام داده باشم. برخی از جنبه های هوش مصنوعی مانند فناوری هوشمند خودروهای بدون راننده، آشکارا مفید هستند اما این فناوری ممکن است خطراتی نیز داشته باشد.

در ادامه یکی از حاضرین از او پرسید، آیا می توان از هوش مصنوعی برای ساخت خودرو استفاده کرد؟پاسخ داد: من فکر نمی کنم که هوش مصنوعی به این زودی به ما در ساخت خودرو کمک کند.

گفتنی است، ایلان ماسک هفته گذشته، طی توییتی اعلام کرده بود که هیجان وجودی هوش مصنوعی دارد. من ترجیح می دهم آن قدر زنده باشم تا شاهد فراگیر شدن هوش مصنوعی عمومی یا  AGI باشم.

به گزارش سیناپرس، هوش عمومی مصنوعی، توانایی یک نوع هوش مصنوعی برای درک یا یادگیری هر عمل فکری است که یک انسان می تواند انجام دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: dailystar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا