زمان ارسال مقاله به چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت تمدید شد

همزمان با توسعه صنعت گردشگری در جهان و انواع رویکردهای به وجود آمده، در سالهای اخیر مطالعات بسیاری در زمینه رشد و توسعه این صنعت شکل گرفته است.

به گزارش سیناپرس، به طوری که هر ساله کشورها برنامه های جدید با هدف توسعه این صنعت هم راستا با سایر صنایع درآمدزا تدوین کرده اند. اگرچه اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، با این حال مطالعات صورت گرفته صرفا جوانب مادی گردشگری را مد نظر قرار داده و از فلسفه و ماهیت اصلی آن فاصله گرفته اند. بنابراین توجه به مضامین غیر مادی گردشگری که بر مبنای فلسفه وجودی انسان شکل گرفته است، در مطالعات گردشگری بسیار ضرورت می یابد.

همچنین معنویت اشاره به یک رویکرد در گردشگری دارد، معنویت ماهیت وجود انسانی و ارتباط وی با خود، سایر انسان ها، جهان هستی و خالق است که در بطن و درون سفر نهادینه شده و تحقق آن در راستای اهداف خلقت انسانی خواهد بود. معنویت ماهیتی فرامادی در گردشگری دارد که یک گونه گردشگری یا صرفا مذهب نبوده و می تواند اقدام مهمی در تحقق نیازهای انسانی باشد.

 بر همین اساس مضمون «گردشگری و معنویت» از سوی دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ مطرح شد. در این راستا نیز سه دوره کنفرانس بین المللی «گردشگری و معنویت»، در سالهای 1394 و 1395 و 1397، با استقبال اساتید خارجی و برجسته دانشگاه های انگلستان، استرالیا، هنگ کنگ، امریکا، اسپانیا، مالزی، ترکیه و ایتالیا در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، فصلنامه بین المللی گردشگری، فرهنگ و معنویت (International Journal of Tourism, Culture and Spirituality) که از خروجی های این کنفرانس است، به صورت تخصصی در حوزه گردشگری و معنویت، به انتشار مقالات پژوهشی این حوزه می پردازد.همچنین تعدادی از اساتید خارجی از اعضای هیئت تحریریه این فصلنامه می باشند.

چهارمین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت نیز در سال 2023 میلادی با رویکرد سلامت معنوی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می گردد. با توجه به اﻫﻤﯿﺖ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ و رﺷﺪ ﻣﻌﻨﻮی در اﻧﺴﺎن در ﭼﻨﺪ دﻫﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ، رواﻧﺸﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺳﻼﻣﺘﯽ امروز به ارتباط تنگاتنگ میان سلامت جسمی و روحی اذعان دارند. از این رو معنویت را مهمترین بعد وجودی و به عنوان نیروی قوی زندگی فرد بیان می کنند، و سلامت معنوی به عنوان مهمترین بعد سلامتی به شمار می رود.

چهارمین دوره کنفرانس نیز همچون دوره های پیشین با همکاری اساتید و پژوهشگران دانشگاه های علم و فرهنگ، تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، امام صادق علیه السلام، شهید بهشتی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه علمیه قم، امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیاد ایرانشناسی برگزار خواهد شد.

همچنین برگزاری پیش نشست های علمی و تخصصی با حضور اساتید، پژوهشگران و متخصصان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

محورهای چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت به شرح ذیل است:

محورهای تخصصی کنفرانس و تاریخ های مهم به شرح زیر می باشند:

  • گردشگری و معنویت-سلامت خانواده؛
  • گردشگری و معنویت-سلامت معنوی جوانان؛
  • گردشگری و معنویت-سلامت معنوی جامعه؛
  • رویکرد روانشناختی به گردشگری و معنویت با محوریت سلامت معنوی؛
  • نقش رویکرد دینی به گردشگری در سلامت معنوی؛
  • گردشگری و معنویت با محوریت آینده پژوهی سلامت معنوی؛
  • نقش گردشگری و معنویت در مدیریت سلامت معنوی؛
  • نقش گردشگری و معنویت با رویکرد گردشگری تعالی بخش بر سلامت معنوی؛

 مهلت ارسال مقالات کامل: 30 فروردین 1402

زمان برگزاری کنفرانس: 20 اردیبهشت ماه 1402

علاقه‌مندان فرصت دارند تا تاریخ  30 فروردین 1402 مقالات خود را به سایت www.icts.usc.ac.ir  ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا