تشکیل مراکز گفتگو با جوانان برای بازکردن گره ذهنی آنان لازم است

رئیس جمهور تشکیل مراکز گفتگو با جوانان برای باز کردن گره‌های ذهنی آنان را بسیار لازم و امری سازنده خواند و گفت: همه صاحبان قلم و سخن و نخبگان، علما و استادان و معلمان باید در راه اندازی و تقویت مراکز گفت و شنود با جوانان مشارکت فعال داشته باشند و وزارت کشور نیز به ایجاد این مراکز اهتمام ورزد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه شورای عالی جوانان که همزمان با روز ولادت حضرت علی اکبر فرزند رشید و قهرمان امام حسین (ع) و روز جوان برگزار شد جوانان را مهمترین سرمایه برای امروز و آینده کشور برشمرد و بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان بویژه، تسهیل ازدواج، از طریق تمهید دسترسی آسان به شغل و مسکن تاکید کرد.

رئیس جمهور تشکیل مراکز گفت و گو با جوانان برای باز کردن گره‌های ذهنی آنان در زمینه‌های مختلف را بسیار لازم و امری سازنده خواند و افزود: همه صاحبان قلم و سخن و نخبگان، علما و استادان و معلمان باید در راه اندازی و تقویت مراکز گفت و شنود با جوانان مشارکت فعال داشته باشند و وزارت کشور نیز به ایجاد و تشکیل این مراکز اهتمام ورزد.

آیت‌الله رئیسی شورای عالی جوانان ایجاد نشاط و امید در نسل آینده کشور را از محوریترین کارهای در بخش جهاد تبیین برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش روایتگری درست و صادقانه در جهاد تبیین، کاروان‌های راهیان نور را الگوی موفقی در این زمینه دانست و بار دیگر بر توجه بیشتر به راه‌اندازی و گسترش راهیان پیشرفت تاکید کرد.

رئیس جمهور اعطای نشان امید به جوانان را در ایجاد انگیزه و تشویق جوانان موثر دانست با ضروری خواندن بازنگری در آیین نامه اعطایی نشانه‌ای دولتی گفت: با توجه به ارتباط مسایل جوانان با بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها باید کاری جامع و هماهنگ در این زمینه صورت گیرد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از سال‌ها پیش با شبیخون فرهنگی اندیشه و عمل نسل جوان ما را هدف قرار دادند همه دستگاه‌ها از جمله شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و جوانان باید با روشهای نو و موثر اجازه ندهند دشمن در میان آینده سازان کشور لشکرسازی کند که ایجاد اتاقهای فکر، مشاوره، گفت و شنود و نشست و برخاست با هدف تبیین و استفاده از جوانان برای مشارکت در حل مشکلات از جمله راههای مقابله با این حرکت دشمنان است.

رئیس جمهور شور و نشاط و روحیه مشارکت جویی جوانان را سرمایه ارزنده خواند و گفت: تجربه‌های ارزنده نظیر فعالیت خودجوش گروه‌های جهادی و امداد و نجات ملاک و الگو قرار گیرد.

رئیس شورای عالی جوانان همچنین با تبریک میلاد با سعادت سبط اکبر حضرت سیدالشهدا، حضرت علی اکبر علیه السلام ایشان را الگویی شایسته و درس آموز برای جامعه اسلامی بویژه نسل جوان توصیف کرد.

چهل و دومین جلسه شورای عالی جوانان مصوباتی هم داشت؛ برنامه ملی گفت و شنود با جوانان و همچنین سند ملی روایت پیشرفت و دستورالعمل صدور پروانه فعالیت راهنمای ازدواج پس از بحث و تبادل نظر اعضا تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا