ورود به بازارهای خارجی تنها راه حفظ صنعت بازی سازی است

نشست صمیمی میان فعالان صنعت بازی سازی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در نشست صمیمی فعالان صنعت گیم گفت: این پارک بر اساس رسالت و وظایف ذاتی که دارد، حمایت هایی از استارتاپ ها و شرکت های نوپا به عمل آورده است؛ اکنون حدود 40 شرکت در حوزه های مختلف در پارک مستقر هستند.

وی افزود: استقرار در مجموعه پارک، برگزاری برنامه های مختلف، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی و معافیت های مالیاتی از جمله فعالیت هایی است که پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در جهت حمایت از شرکت ها و استارتاپ ها انجام داده است. همچنین تسهیلات و خدماتی مختلف نیز با همکاری صندوق ها، بانک ها به شرکت ها و استارتاپ ها ارائه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار شعبه در خراسان رضوی، فارس، زنجان و منطقه آزاد کیش داریم. در حال حاضر 3 برنامه با مجموعه شرکت های خودمان تعریف کرده ایم که نمایشگاه هایشان را سال 1402 برگزار کنند.

نبیونی اظهارداشت: اکنون تولید 230 شرکت در حوزه تولید محتوای آموزشی کودکان داریم که می خواهیم مجموعه شرکت هایمان را گسترش دهیم و نمایشگاه هایی برای آنها در اردیبهشت برگزار کنیم.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی یادآورشد: خوشبختانه ما با بنیاد عملی اکو_ که اکنون در پاکستان مستقر است_ وارد مذاکره شده ایم و تفاهم نامه هایی نیز با آنها منعقد کرده ایم و امیدواریم پس از تعطیلات عید، جلسات مشترکی با سفرای کشورهای اکو داشته باشیم تا نمایشگاه های مختلفی با این کشورها برگزار کنیم و فعالیت های مشترکی نیز با آنها انجام دهیم. شاید این نوع فعالیت ها به مجموعه صنعت گیم کمک شایانی کند و بتوانیم با همکاری یکدیگر نمایشگاه های مشترک و تخصصی برگزار کنیم. همچنین صنعت گیم می تواند تحت حمایت پارک و مجموعه های دیگر قرار بگیرد.

بازار خارجی تنها راه حفظ صنعت بازی سازی است

به فر، مدیرعامل شرکت مدریک نیز در این نشست گفت: اتفاق های چند ماه اخیر در سطوح مختلف و متعدد تاثیر زیادی به روی کسب و کارها برجای گذاشته است. حتی در همین شرایط بحران اقتصادی جامعه، وجود محدودیت اینترنت، نوسانات نرخ ارز و تعدیل نیروهای کار باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم.

وی افزود: ایام شیوع کرونا به همه کسب و کارها دورکاری را آموزش داد. شاید طی چند سال آینده در سطح گسترده شاهد این اتفاق می بودیم اما این رویداد از بعدی دیگر برای ما یک فرصت بود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات با روی دادن هر اتفاقی با ترس تصمیمی را اتخاذ می کنیم. اکنون باید تصمیم بگیریم بازار خارجی را جدی بگیریم. ورود به بازار خارجی تنها راه حفظ صنعت بازی سازی است. این صنعت دارای دو لوپ منفی و مثبت است. اگر این صنعت به روی لوپ منفی بیفتد، از بین می رود. کوچکتر می شود. همچنین توجیه ورود به این صنعت، تعداد نیروها، درآمدزایی و موفقیت محصول کمتر می شود. برعکس اگر به روی لوپ مثبت باشد، درآمدزایی و میزان جذاب این صنعت بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما باید بازار خارجی و بین المللی باشد. در بازار خارجی دیگر رقابت داخلی معنایی ندارد. در بازار بین المللی رقبای ما جدی تر هستند بنابراین ما به کمک هم احتیاج داریم.

اگر درآمد جامعه منابع انسانی باشد هیچ کسی نمی تواند ظلمی روا کند

زهتابی، مدیرعامل شرکت پاییزان نیز در این نشست گفت: شاید این روزها در شرایط اقتصادی حرف از امیدواری زدن برای کارآفرینان حوزه بازی سازی سخت و دشوار باشد.

وی افزود: اکنون جامعه به این سمت پیش رفته است که باید موفق یا خوب باشیم. راه دیگری وجود ندارد.  این ویروس به جان ما بازی سازان نیز افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: بازی سازان موفقی در ایران وجود دارند که از راه درست کسب درآمد می کنند. داستان این افراد کم گفته شده است. داستان موفقیت این افراد را باید دیگر بازی سازان نیز بدانند و به عنوان الگو به آنها معرفی شود. نمونه بارز آن بازی آقای فصیحی است که در سطح جهانی به موفقیت دست پیدا کرده است. اگر یک نفر توانسته است به این موفقیت دست پیدا کند ما نیز می توانیم به آن موفقیت دست پیدا کنیم.

زهتابی اظهارداشت: جامعه امروز ما نیاز به ریز اجتماعاتی دارد. طبقه متوسط است که جامعه را قدرت می بخشد. اگر درآمد جامعه ناشی از منابع طبیعی و ملک باشد کارفرمایان می توانند به کارگران و کارمندان زور بگویند اما اگر درآمد یک جامعه منابع انسانی باشد هیچ کسی نمی تواند به آنها ظلمی روا کند.

گزارش: فرزانه صدقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا