امضای قراردادهایی به ارزش 15 میلیون دلار در رویداد TIM2023

نشست افتتاحیه پنجمین رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023صبح امروز با حضور دبیرکل سازمان D8، معلون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه،‌ رئیس پارک فناوری پردس و فناورانی از کشورهای(13کشور) مختلف برگزار شد. در این نشست قراردادهایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار در در حوزه های اطلاعات و فناوری اطلاعات، صنایع پزشکی، انرژی های نو و… به امضا می رسد.

به گزارش سیناپرس،نشست افتتاحیه پنجمین رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023صبح امروز برگزار شد. در این نشست ایسیاکا عبدالغدیر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه اسلامی موسوم به  D8گفت: کشورهای عضو D8 با همگرایی و هم افزایی می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند.

عبدالغدیر امام افزود: در نشست های قبلی تیم درباره همکاری‌های گسترده توافقاتی داشتیم که پیگیری و اجرای آنها می تواند باعث رشد فناوری شود.

دبیر کل D8 همچنین از کشور های عضو این سازمان خواست با همکاری در زمینه های فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری و … در ایران و سایر کشورهای عضو، زمینه رشد این کشورها را فراهم آورند.

تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار در دستور کار کشورهای D8 قرار بگیرد

روح الله دهقانی فیروزآبادی در رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 با اشاره به ظرفیت بالای کشورهای عضو  D8 گفت: دارا بودن یک هشتم جمعیت جهان و ۶۰ درصد از جمعیت مسلمانان در کنار فرصت های اختصاصی نظیر ارتباط با دریا، معادن، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بازار آموزش و پژوهش و مصرف نوآوری جایگاه ویژه ای را برای این کشورها فراهم کرده است.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: رویداد سرمایه گذاری فناوری و رویدادهایی از این دست مورد توجه و اهمیت است و توسعه همکاری های بین المللی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد.

دهقانی گفت: ایجاد یک فراکشور با فرصت های اقتصادی بزرگ و بازار وسیع با قرابت های فرهنگی و اندیشه ای و فرصت های انسانی و سرزمینی توسط کشورهای D8می‌تواند به رشد و توسعه این کشورها کمک کند.

ایجاد شرکت های بزرگ فناوری و فراتر از استارتاپ‌های کوچک و هم چنین تاسیس چند برند جهانی در توسعه جهانی از نکاتی بود که دهقانی فیروزآبادی بدان اشاره کرد و افزود: شرکت های بزرگ فناوری پیشران فناوری هستند و کشورهای D8 باید در افق پیش رو به تاسیس ۱۰ ابر شرکت با سرمایه یک‌میلیارد دلار مبادرت ورزند.

ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری در دستور کار شبکه تبادل فناوری D8 است

 مهدی صفاری نیا در این نشست با اشاره به حضور حدود یکصد استارتاپ ایرانی و خارجی از کشورهای مالزی و ترکیه در این رویداد گفت: یکی از اهداف پنجمین دوره رویداد TIM اجرای مصوبه سال گذشته این رویداد مبنی بر ایجاد صندوق سرمایه گذاری است که تلاش داریم در آینده نزدیک این هدف اجرایی شود و شاهد تامین مالی برای همکاری های فناورانه بین  بین کشورهای عضو گروه D8 باشد.

در این نشست همچنین مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در سخنان کوتاهی با اشاره به لزوم رشد فناوری در کشورهای عضو D8 افزود: با سرمایه گذاری در فناوری می توان به رشد اقتصادی نائل شد، چنان چه امروز ایران با صادرات محصولات فناورانه که قبلاً در آنها سرمایه گذاری شده بود، به درآمد ارزی رسیده است.

میلاد صدرخانلو دبیر پنجمین رویداد سرمایه گذاری فناوری نیز با اشاره به حضور فناوران و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی گفت در این دوره علاوه بر کشورهای عضو D8، سایر کشورهای اسلامی و کشورهای غیر اسلامی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشورهای اسلامی حضور دارند.

وی افزود: امید داریم که در این دوره از رویداد شاهد رشد سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری باشیم.

صدرخانلو با اشاره به حضور ۲۰ مجموعه سرمایه گذار خارجی در این دوره از رویداد گفت این مجموعه ها از کشورهای ترکیه، مالزی، روسیه، ارمنستان، گینه، افغانستان و چین هستند.

دبیر رویداد بین المللی سرمایه گذاری فناوری TIM2023 ادامه داد: ۳ استارتاپ خارجی از مالزی و ترکیه و ۹۰ استارتاپ داخلی در این رویداد به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت. هم چنین ۴۴ مجموعه سرمایه گذار داخلی نیز در این رویداد حضور دارند.

حضور ۱۰ نماینده اقتصادی از سفارتخانه های کشورهای مختلف و دو هیات علمی رسمی از مالزی و ترکیه از دیگر نکاتی بود که صدرخانلو اشاره کرد و افزود: قراردادهایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار در این رویداد در حوزه های اطلاعات و فناوری اطلاعات، صنایع پزشکی، انرژی های نو و… به امضا می رسد.

وی افزود شاخص ترین این قراردادها بین دو شرکت از ایران و ترکبه در حوزه انتقال دانش و تولید محصولات دارویی به ارزش ۲.۶ میلیون دلار می باشد که در این رویداد به امضا خواهد رسید.

در مراسم افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 فناورانی از ایران، ترکیه و مالزی به بیان دستاوردهای خود پرداختند. هم چنین چند قرارداد بین المللی سرمایه گذاری مابین شرمت های فناور ایرانی و خارجی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پنجمین دوره رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023  روزهای ۸ و ۹ اسفند در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا