محافظت در برابر آسم آلرژیک

هنگامی که سلول های لنفوئیدی ذاتی ماکروفاژهای آلوئولی را آموزش می دهند.

به گزارش سیناپرس همدان، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه لیژ بر روی سلول‌های لنفوئید ذاتی گروه 2 (یا ILC2s) انجام شد، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی مجدد عملکردی این سلول‌ها پس از قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها، به بدن ما اجازه می‌دهد تا واکنش متفاوتی نسبت به قرار گرفتن در معرض برخی آلرژن‌های تنفسی نشان دهد.

فرضیه بهداشت بیان می کند که قرار گرفتن در معرض میکروارگانیسم های خاص در دوران کودکی از ابتلا به بیماری های آلرژیک مانند آسم محافظت می کند. در این زمینه، محققان آزمایشگاه ایمونولوژی و واکسن شناسی (واحد تحقیقاتی FARAH/ دانشکده دامپزشکی) در ULiège در Nature Immunology در سال 2017 نشان دادند که عفونت در موش های آزمایشگاهی توسط یک ویروس گاماهرپس از آنها در برابر ابتلا به آسم محافظت می کند.

به منظور پیشبرد بیشتر در درک عملکردی این مکانیسم، محققان ULiège مطالعه ای را انجام دادند که در مجله Science Immunology منتشر شد، که اکنون نشان می دهد که برنامه ریزی مجدد عملکردی سلول های لنفاوی القا شده توسط ویروس یکی از کلیدهای مکانیکی است.

Laurent Gillet، استاد دانشکده دامپزشکی توضیح می دهد: سلول های لنفوئید ذاتی گروه 2 (ILC2s) برای اولین بار در سال 2010 مورد توجه واقع شدند. ILC2s در پاسخ به آلرژن‌ها و ویروس‌های خاص، از جمله ویروس آنفولانزا نقش دارند. حتی اگر این جمعیت در ریه در اقلیت باشند، این اهمیت آنها را کم نمی‌کند و این مطالعه جدید نقش اصلی آنها را در شکل‌دهی کنام آلوئولی برجسته می‌کند.

پائولین لوس، یکی از همکاران پژوهشی FNRS که این مطالعه را در آزمایشگاه انجام داده است، می گوید: مفهوم کنام را می توان با خانه ای مقایسه کرد که به صاحبش ساختار، پشتیبانی و هویت می بخشد. این مفهوم پیشنهاد می کند که یک سلول ایمنی به یک ساختار و سلول های دیگر برای عملکرد مناسب نیاز دارد. در مورد آلوئول، کلمه مقیم با ماکروفاژهای آلوئولی مطابقت دارد.

Bénédicte Machiels، همکار تحقیقاتی FNRS و یکی از مدیران این مطالعه، ادامه می دهد: در طول زندگی، این کنام ها توسط عوامل محیطی بازسازی می شوند. ماکروفاژها ناپدید می شوند و با سلول های به کار گرفته شده، مونوسیت ها، جایگزین می شوند، که مشخصات عملکردی آنها به تعمیرات انجام شده در این خانه در طول زمان، و به ویژه به ILC2 هایی که بخشی از ساختار آن هستند، بستگی دارد.

این تحقیق برای اولین بار امکان توصیف اثر تعدیل کنندگی ILC2s را بر ماکروفاژهای مشتق از مونوسیت در بزرگسالی، در زمینه یک عفونت ویروسی که محافظت در برابر توسعه آسم آلرژیک را تضمین می کند، می دهد. این کشف با توجه به اینکه کنام آلوئولی در طول زمان با توجه به رویدادهای مختلف در طول زندگی مانند عفونت های تنفسی و همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار یا آلاینده ها بازسازی می شود، اهمیت زیادی دارد.

این مواجهه‌های مختلف مسئول ایجاد تغییرات متمایز کننده ماکروفاژها توسط ILC2 هستند و می‌توانند تا حدودی وجود تغییرات حساسیت‌ها به بیماری‌های تنفسی مشاهده شده بین افراد را توضیح دهند.

این مطالعه در Science Immunology منتشر شده است.

مترجم: سید سپهر ارومیهء

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا