اختصاص 1500 میلیارد ریال اعتبار به ثبت جهانی هگمتانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: 1500 میلیارد ریال بدون احتساب اعتبارات استانی و سایر محل ها در سفر استانی رئیس جمهور به ثبت جهانی هگمتانه اختصاص یافته که با رایزنی های انجام شده جذب این میزان اعتبار حتمی است.
فرزاد تیموری درباره آخرین وضعیت تحویل پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به یونسکو گفت: برای ثبت جهانی هگمتانه کارهای زیادی از سال گذشته تاکنون انجام شده است و این موضوع در سفر هیات دولت به همدان مطرح که اعتبار خوبی برای آن پیش بینی شد.
وی اضافه کرد: همچنین نشست های متعددی از سال گذشته تاکنون با وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معاونان وزیر برای ثبت جهانی هگمتانه برگزار شده چرا که این موضوع برای مجموعه استان بسیار حائز اهمیت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان خاطر نشان کرد: موضوع ثبت جهانی از سال گذشته مطرح شد و در نشست بهمن ماه سال گذشته با معاون وزیر میراث فرهنگی مقرر شد در صورت اجرای یک سری کارها از سوی مسئولان استان، پرونده هگمتانه برای ثبت به یونسکو ارسال شود.
تیموری اضافه کرد: یکی از درخواست ها حذف راه دسترسی به بازار آهن و حذف تردد سواره از هگمتانه بود که این موضوع در شورای ترافیک و کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شد و تاکنون بخش زیادی از مصوبات اجرایی شده است.
وی گفت: جلسه کمیته پیگیری و رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه به صورت مستمر برگزار شده و آخرین نشست نیز در تپه هگمتانه برگزار و موارد و موضوعات طرح شده در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا