تلاش هواوی برای تسخیر بازارهای عربی

شرکت هواوی که یکی از شرکت های مطرح چینی در حوزه فناوری های دیجیتال و ساخت موبایل، رایانه و تجهیزات الکترونیکی است، طی سال های گذشته به دلیل تحریم های آمریکا بخشی از بازار جهانی خود را از دست داده بود و به همین دلیل تلاش می کند بازارهای جدیدی را در کشورهای عربی جستجو کند.

به گزارش سیناپرس، غول فناوری چینی هوآوی روز سه شنبه یک فروشگاه جدید در جده، شهر بندری دریای سرخ در عربستان سعودی افتتاح کرد.

این دومین فروشگاهی است که هواوی در این کشور افتتاح کرده و نشان دهنده سیاست جدید این شرکت در هدف قرار دادن بازارهای کشور های عربی است.

پیش از این هوآوی به دلیل اتهام ارتباط مدیران ارشدش با مراکز تروریستی از سوی ایالات متحده امریکا تحریم شده و این موضوع باعث شد تا شرکت مزبور بخشی از بازارهای جهانی خود را از دست دهد. به همین دلیل این غول فناوری چینی در تلاش است شرایط خود را بهبود بخشیده و این بار مشتریان ثروتمند کشورهای عربی و در راس آن عربستان را هدف قرار داده است.

در داخل این فروشگاه جدید ۶۰۰ متر مربعی که در جده افتتاح شد، مشتریان می توانند با فناوری های آینده دنیای ارتباطات، ارتباط برقرار کرده و یاد بگیرند که چگونه از آنها استفاده کنند.

اریک یانگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Huawei Tech Investment در عربستان سعودی، در رابطه با توسعه نمایندگی ها و فروشگاه های هواوی در این کشور گفت که فروشگاه جدید در جده نشان دهنده تمایل هواوی برای گسترش تجارت خود در عربستان و همچنین تعهد مداوم آن به این بازار استراتژیک است.

به گزارش سیناپرس، اولین فروشگاه هوآوی در عربستان سعودی حدود یک سال پیش در ۲ فوریه ۲۰۲۲ در ریاض، پایتخت این کشور افتتاح شده بود. این شعبه عربی دارای اهمیت زیادی است زیرا  بزرگترین فروشگاه پرچمدار هوآوی در خارج از چین محسوب می شود.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا