امشب یک شهاب سنگ بزرگ از کنار زمین عبور می کند

آژانس فضایی روسیه در گزارشی رسمی خبر داد: امشب یک شهاب سنگ نسبتا بزرگ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. خوشبختانه خطر برخورد این شیء آسمانی با زمین وجود نداشته و خطری ما را تهدید نمی کند.

به گزارش سیناپرس، سرویس مطبوعاتی سیاره‌ نمای مسکو طی بیانیه ای رسمی گفت، دنباله ‌دار C/2022 E3 (ZTF) که در مارس گذشته کشف شده بود، در اول فوریه نزدیک ‌ترین فاصله خود را به زمین خواهد داشت و از کنار ما عبور می کند.

در این بیانیه عنوان شده است: شهاب سنگ مورد نظر با چشم غیرمسلح در آسمانی تاریک و بدون نور شهری دیده می شود. شرایط رصد این پدیده در تمام کشورهای نیمکره شمالی عالی خواهد بود و  مسیر حرکت دنباله دار C/2022 E3 (ZTF) در آسمان شب مستقیماً بین  دب اکبر و پلاریس قرار خواهد گرفت.

نام این دنباله‌دار،C/2022 E3 (ZTF)  گذاشته شده و الهام گرفته و مخفف Zwicky Transient Facility است. این نام یک دستگاه بررسی نجومی میدان وسیع آسمان است که به شناسایی جسم ناشناخته قبلی در ۲ مارس ۲۰۲۲ کمک کرده بود.

به گزارش سیناپرس، خوشبختانه این دنباله ‌دار حتی در لحظه نزدیک‌ ترین فاصله خود با زمین، ۱۰۰ برابر دورتر از ماه خواهد بود و ۴۲ میلیون کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت بنابراین هیچ جای نگرانی وجود نداشته و احتمال تصادم این شهاب سنگ با زمین صفر است.