فراهم شدن دسترسی پژوهشگران به “مگیران” و “سیویلیکا”

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از خرید اشتراک سالانه پایگاه های اطلاعاتی «مگیران» (Magiran) و «سیویلیکا» (Civilica) از سوی این معاونت و دسترسی پژوهشگران دانشگاه، به متن کامل مقالات این پایگاه ها خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدهاشم هاشم پور گفت: این دسترسی به تازگی برقرار شده است و اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه می توانند با استفاده از شبکه خصوصی مجازی(VPN) دانشگاه، از این امکان بهره مند شوند.

او افزود: این دسترسی، در پی تقاضای فراوان برخی از دانشگاهیان و با پیگیری های گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه و تامین هزینه از بودجه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، فراهم شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: پایگاه «مگیران»، یک مرجع معتبر و فراگیر از محتوای سه هزار و ۵۰۰ عنوان مجله علمی و تخصصی کشور، در موضوع های گوناگون است و پایگاه «سیویلیکا» نیز یک دایره المعارف تخصصی از همه رشته های علمی است که همایش های برگزار شده و در دست برگزاری را شامل می شود.  

پژوهشگران می توانند برای دسترسی به این دو پایگاه، به وبگاه کتابخانه الکترونیک دانشگاه به نشانی اینترنتی diglib.sums.ac.ir مراجعه کنند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا