افتتاح تصفیه خانه سد سرابی در دهه فجر

فرماندار تویسرکان از افتتاح ایستگاه راه آهن بابا کمال و تصفیه خانه آب سد سرابی در دهه فجر امسال خبرداد.
حسین افشاری افزود: ساخت تصفیه‌خانه سد سرابی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شامل مجموعه سامانه سد سرابی، خط انتقال آب به طول 15 کیلومتر و تصفیه‌خانه آب آشامیدنی است.
وی بیان کرد: بیش از50 درصد آب شرب تویسرکان از طریق سد سرابی تامین می شود که تصفیه خانه صنعتی شهرستان برای آب شرب سد سرابی راه اندازی شده است اما چون آب پشت سد کافی نبود راه اندازی نشد اما تصفیه خانه اصلی آب شهرستان آماده بهره برداری است.
افشاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر از تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب که تحت نظر شرکت مهندسی آبفای کشور راه‌اندازی شده است، استفاده می کنیم که 120لیتر برثانیه سد سرابی را تصفیه و در اختیار مردم قرار می دهد.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه 40 تا 50 درصد آب تویسرکان هم از چاه های زیر زمینی تامین می شود،افزود: در ابتدای سال آب تخصیص یافته به حوزه باغداری را بر اساس نظرات کارشناسان حوزه کشاورزی به حداقل رساندیم. به همین دلیل اجازه ندادیم مردم دچار کمبود آب شوند به طوریکه تا کنون قطعی یا جیره بندی آب در تویسرکان نداشتیم.
افشاری ادامه داد: باتوجه به بارش های اخیر تصمیم گرفتیم برداشت از سد سرابی را به حداقل برسانیم و حتی در روزهای اخیر برداشت از این سد به صفر هم رسیده است. برنامه ریزی کرده ایم آب سد سرابی را برای سال آینده ذخیره کنیم وچاه های جدید را وارد مدار کردیم که در حال حاضر از چاه های زیرزمینی آب مورد نیاز تویسرکان، سرکان و و روستاهای نزدیک به شهر را تامین کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا