رپورتاژ آگهی؛
آیا میتوان از زاج برای سفت کردن پوست استفاده کرد؟

زاج سفید، ترکیبی از پتاسیم و آلومینیوم است که خاصیت سفت‌کنندگی و ضد ‌باکتری دارد. این ترکیب، باعث انقباض در بافت‌های مختلف بدن شده و گاهی اوقات، افراد از آن برای کاهش منافذ باز پوست خود استفاده می‌کنند. همچنین، این ترکیب به ‌عنوان دئودورانت ضد تعریق و برخی محصولات بهداشتی دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد.

 با این‌ حال، عده‌ای از پزشکان بر این عقیده‌اند که زاج سفید، برای استفاده طولانی‌ مدت، مناسب نیست؛ چرا که برخی از مطالعات، ارتباطی بین دئودورانت‌های حاوی آلومینیوم و بروز سرطان سینه پیدا کرده‌اند، اما برخی دیگر از محققان با این موضوع، مخالف هستند. در ادامه اطلاعات کامل تری در رابطه با خواص و ویژگی های زاج سفید می پردازیم.

زاج سفید چیست؟

زاج ماده ای سفید رنگ، کریستالی و درخشان است که با نام هایی همچون ضمه، آلوم، سولفات آلومینیوم، زی سفید و …. در ملیت های مختلف شناخته شده است. این ماده در رنگ های مختلفی وجود دارد، اما نوعی که مد نظر ما است، سفید رنگ بوده که به آن زاج سفید می گویند. از جمله ویژگی های شیمیایی این ماده می توان به قابلیت انحلال پذیری آن در آب اشاره کرد.

اگر خواستید درصد خلوص زاج سفیدی که تهیه کرده اید اطمینان یابید، کافیست کاغذ پی اچ (PH) را تهیه کنید و سپس از این ماده بر روی کاغذ ریخته، اگر ماده به رنگ قرمز در اومد از کیفیت خوبی برخوردار است.

ویژگی های زاج برای پوست

خواص ضد‌عفونی‌کنندگی زاج در برابر میکروارگانیسم های بیماری‌زا، آن را به یکی از محبوب‌ترین ترکیبات مورد استفاده، تبدیل کرده است. همچنین، زاج سفید خواص منقبض‌کننده‌ای دارد که به کاهش التهاب و سفت ‌شدن پوست، کمک می‌کند. از این ماده، معمولاً بعد از اصلاح، برای تسکین پوست، جلوگیری از گسترش باکتری‌ها و کاهش خونریزی ناشی از بریدگی‌ها، سوزش و رشد موهای زیرپوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، برای درمان لک‌های پوستی مانند آکنه و جوش‌های سرسیاه، کاربرد دارد.

به دلیل قابلیت این ترکیب در جلوگیری از رشد باکتری‌ها از زاج سفید در موارد مختلفی مانند دئودورانت‌ها نیز، استفاده می‌شود. دئودورانت ضد تعریق ساخته شده از زاج سفید، یک ماده محبوب در داروهای ضد تعریق است؛ زیرا باعث کاهش عرق و بوی نامطبوع آن می‌شود. شما می توانید این ماده را زمانی که از حمام خارج شدید، در نواحی مورد ‌نظر خود، بمالید. این ترکیب با کوچک‌کردن مجرای عرق و کاهش باکتری‌هایی که باعث بوی بدن می‌شوند، عمل می‌کند.

عملکرد زاج سفید برای سفت‌ شدن صورت

با افزایش سن، مشکلات پوستی مختلفی برای افراد، ایجاد می‌شود؛ زیرا پوست شما شروع به تولید چربی کمتری می‌کند و همین مسئله، باعث شل‌شدن و خشکی پوست می‌گردد. برای جلوگیری از این تغییرات، باید مراقبت از پوست را از سنین پایین‌تر شروع کنید.

افزایش سن، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی، دلایل اصلی افتادگی پوست صورت می باشد اما این داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. با گذشت زمان، چین‌ و چروک و خطوط ظریف به‌آرامی ظاهر می‌شوند. سپس، پوست روی گونه‌ها، بینی، چانه، گردن، دست‌ها و سایر نقاط بدن، شروع به افتادگی می‌کنند. درمان‌های زیادی برای این مشکل وجود دارد؛ اما وقتی می‌توانید از محصولات طبیعی برای درمان بهره‌مند شوید، نیازی به هزینه‌های زیاد برای محصولات شیمیایی نیست.

زاج سفید، فواید بسیاری برای پوست دارد. این ترکیب آلومینیومی با دارا بودن خواص منقبض‌کنندگی، تأثیر مستقیمی بر روند سفت ‌شدن پوست دارد. شما می‌توانید، پس از شستشوی پوست صورت، از آلوم یا زاج، برای سفت‌ شدن صورت و بهبود بافت پوست خود، استفاده کنید.

این عنصر طبیعی، خاصیت سفت‌کنندگی بالایی داشته و ظاهری جوان و شاداب به پوست می‌بخشد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که زاج سفید را با گلاب و تخم‌مرغ، ترکیب کرده و روی پوست خود بزنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند.

کافیست هفته‌ای یکبار از این ماده استفاده کنید تا فواید باور نکردنی آن را برای سفت‌شدن پوست، مشاهده کنید.

قیمت زاج سفید

بسیاری از افراد بر این باورند که این ترکیب طبیعی به دلیل فواید بسیار زیاد خود، قیمت بالایی دارد. اما وقتی به شما بگویند که قیمت زاج سفید بسیار پایین است، تعجب خواهید کرد. تقریباً در هر عطاری می‌توانید این ماده را به ‌راحتی پیدا کنید. نکته قابل توجه در این است که نحوه مصرف صحیح آن را از فروشنده بپرسید و آگاهانه از این ماده ارزشمند، استفاده کنید. در این صورت، فواید بی‌نظیر زاج سفید و تأثیر آن را در درمان بیماری‌ها خواهید دید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا