دانشجویان و اساتید بازوان اصلی دانشگاه های کارآفرین هستند

معاون مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس رسالت اصلی پارک ها و مراکز کارآفرینی را کمک به اشتغال زایی جوانان عنوان کرد و گفت: دانشجویان و اساتید بازوان اصلی دانشگاه های کارآفرین محسوب می شوند.

دکتر نازنین داراب زاده، معاون مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با سیناپرس گفت: اکنون پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، سه بخش مختلف در حوزه شرکت ها و توانمندسازی دانشجوها دارد. معاونت کارآفرینی یکی از بخش های پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس است که در ابتدای این زنجیره قرار دارد. در این معاونت ما دانشجویان توانمند و خلاق را پیدا می کنیم و به آنها مشاوره می دهیم.

وی افزود: دانشجویان و اساتید بازوان یک دانشگاه کارآفرین هستند. یک دانشجو به تنهایی نمی تواند این مسیر را طی کند به همین دلیل دوره های تخصصی به صورت مجازی و حضوری برای دانشجویان و اساتید برگزار می کنیم. همچنین مدرسه ای تحت عنوان کارآفرینی ایجاد کرده ایم در این مدرسه کلاس های تئوری، عملی و کارگاه های مختلف برگزار و از مدرسان بسیار با تجربه این حوزه استفاده می کنیم . همچنین در این مدرسه به منظور کاریابی دانشجویان خدمات و مشاوره های تخصصی به دانشجویان ارائه می دهیم.

وی اظهارداشت: زمانی که دانشجویان توانمند شدند و ما به آنها کمک کردیم تا خلاقیت شان شکوفا شود و در مسیر صحیح تری قرار بگیرند، آنها وارد حوزه پارک علم و فناوری می شوند. در حوزه پارک علم و فناوری سه فاز” واحدهای فناور پیش رشد”، ” شرکت های رشد” و “موسسات پارکی” داریم.

داراب زاده تصریح کرد: ما در ابتدای این مسیر هستیم و یک سری درخواست از تیم های استارتاپی دریافت می کنیم؛ این تیم ها اگر در پارک مستقر شوند با حمایت های مادی، معنوی ( مشاوره و ارائه معرفی نامه) پارک می توانند کسب و کارشان را توسعه دهند.

وی بیان کرد: شرکت های کوچک و استارتاپ در ابتدا وارد فاز پیش رشد می شوند. پس از مدتی که توانمند شدند و شرکتی ثبت کردند می توانند با حمایت های پارک رشد پیدا کنند و وارد مرحله شرکت های رشدی شوند. در آخر نیز پس از آنکه نیروهای زیادی پیدا کردند وارد فاز موسسات می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پارک تربیت مدرس 314 واحد استارتاپی یا واحد فناور در مرحله پیش رشد ،150 در مرحله رشد و 61 در مرحله موسسات دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف معاونت کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس کمک به خلاقت و توانمندسازی دانشجویان است. این دانشگاه اکنون دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سطح ارشد و دکترا دارد. ما در این معاونت کمک می کنیم تا پایان نامه ها و رساله های دکترای این دانشجویان هدفمند شود تا آنها بتوانند برای خودشان و دیگران کارآفرینی کنند.

معاون مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: رسالت پارک ها و مراکز کارآفرینی کمک به اشتغال زایی جوانان است. ما در این معاونت کمک می کنیم تا تیم های استارتاپی و شرکت های نوپا به مرحله دانش بنیانی برسند. ما یقین داریم که جوانان توانمند داخلی می توانند به لحاظ خدمات و تولیدات خودشان به مرحله ای برسند که نیازهای کشور و منطقه را برطرف کنند به همین دلیل حتی برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک نیز تمرکز کرده ایم.

گفتگو: فرزانه صدقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا