فضاپیمای سایوز اول اسفند به فضا اعزام میشود

سرانجام پس از گذشت چند هفته تاخیر به دلیل برخورد یک شهاب سنگ با فضاپیمای سایوز ام ۲۲ که منجر به تمدید فعالیت فضانوردان ایستگاه فضایی شد، قرار است فضاپیمای سایوز MS-23 در ۲۰ فوریه به مدار زمین پرتاب شده و فضانوردان را با خود به خانه بازگرداند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه شب گذشته اعلام کرد: فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام اس-23 در حالت خودکار بدون خدمه در صبح روز ۲۰ فوریه  برابر با یک اسفند به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود تا سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین فضانوردان آژانس فضایی روسیه و فرانک روبیو فضانورد ناسا را به زمین بازگرداند.

آژانس فضایی روسیه همچنین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: پرتاب موشک حامل سایوز-2.1a با سایوز ام اس-23 برای ساعت ۴ و ۵۷ دقیقه  صبح به وقت مسکو در ۲۰ فوریه برنامه ریزی شده است.

در حال حاضر آرایه های خورشیدی فضاپیما بررسی شده و آماده ماموریت هستند. به گفته کارشناسان، کار نصب تجهیزات و تجهیزات ویژه نیز در کپسول فرود و محفظه خدمه رو به اتمام است.

ماموریت فضایی پروکوپیف و پتلین فضانوردان روسیه و روبیو فضانورد ناسا پس از نشت یک حلقه مایع خنک کننده در رادیاتور خارجی فضاپیمای سایوز MS-22 که به پاسگاه مداری متصصل شده بود، در ۱۵ دسامبر تمدید شد.

به گزارش سیناپرس، پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، کمیسیون دولتی روسیه تصمیم گرفت که فضاپیمای آسیب دیده سایوز را در حالت بدون خدمه به زمین بازگرداند و فضانوردانی را که ماموریت آنها برای چندین ماه تمدید شده بود، با سفینه فضایی سایوز ام اس-23 به خانه بازگرداند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا