علاقه مندی سیرالئون برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت

به منظور بحث و گفتگو درباره زمینه های همکاری بین دو کشور ایران و سیرالئون، جلسه ای با حضور دکتر نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین الملل و خانم الیزابت احمد کنته، مشاور رئیس جمهور سیرالئون و خانم یماه ایما احمد دبیر کل جمعیت زنان سیرالئون در سالن جلسات حوزه بین الملل برگزار شد.

دکتر محمد حسن نیکنام در این جلسه با بیان این که همکاری با آفریقا از اولویت های وزارت بهداشت می باشد، اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت های خوبی است که دو کشور می توانند در پیشبرد عرصه سلامت به یکدیگر کمک نمایند.

مدیر کل همکاری های بین الملل گفت: ایران دارای تجربیات ارزشمند در زمینه ادغام آموزش پزشکی با خدمات بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی است که در این زمینه می تواند به سیرالئون کمک نماید.

دکتر نیکنام با بیان این که پس از انجام گفتگوها بین طرفین و در صورت توافق، کارگروهی جهت پیشبرد همکاریهای دو کشور تشکیل می شود، به جلسه ای وبیناری مسئولین وزارت بهداشت با سفرای ایران در کشورهای آفریقای اشاره کرد و افزود: این اقدام نشانگر تصمیم جدی ایران برای توسعه همکاریها با کشورهای آفریقایی می باشد.

در ادامه این جلسه، مشاور رئیس جمهور سیرالئون بیان با اشاره به علاقه مندی کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت گفت: ایران دارای پیشرفتهای فوق العاده ای در حوزه علوم پزشکی از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، درمان و شبکه بهداشتی می باشد و ما بسیار علاقمند به گسترش همکاریها در حوزه سلامت هستیم.

در پایان این نشست، طرفین ساندهی و اجرایی شدن زمینه های همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا