با پسر نوجوانم چگونه رفتار کنم؟

والدین باید نسبت به پسر نوجوان شان چه رفتارهایی از خود نشان دهند؟ بهترین و موثرترین روش ها نسبت به شرایط سنی آنها کدام است؟


به گزارش سیناپرس، یک، پسر بچه‌ها علاقه شدیدی به بازی‌های خشن کامپیوتری دارند. برای جلوگیری از ناراحتی‌ های جسمی و روحی فرزندتان، از تنها و آزاد گذاشتن او برای ساعت‌ها بازی با کامپیوتر خودداری کنید.
 دوم، بد نیست که حساب دخل و خرج فرزندتان را داشته باشید و دورادور بدانید که او پول‌ هایش را چه طور خرج می‌ کند. شاید باور نکنید اما خرید سیگار می ‌تواند به سادگی خریدن یک بسته آدامس یا پفک باشد.

سوم، به پسرتان بیاموزید که زورگویی و قلدری راه معقول و پسندیده‌ ای برای رسیدن به خواسته ‌ها نیست؛ بنابراین بهتر است برای حل مشکلاتش راه‌ های منطقی و آرام را پیش گیرد تا محبوبیتش پیش اطرافیان بیشتر شود.
 
چهارم، پسرها به خاطر موقعیت خانوادگی خاصی که در آینده دارند و باید مسوول و مدیر یک زندگی شوند، نیاز زیادی به اعتماد به نفس بالا دارند. شما می ‌توانید با سپردن کارهای مهم به پسرتان و گفتن این جمله که «من می ‌دانم تو به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می ‌دهی» اعتماد به ‌نفس فرزندتان را بالا ببرید و حس مفید بودن را به او القا کنید.

*دکتر پروانه صفایی مقدم، متخصص روانشناسی بالینی، عضو سازمان نظام روانشناسی و عضو سازمان علوم شناختی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا