اشتراک تصاویری از قمر یخی زحل توسط ناسا

ناسا تصاویری از قمر یخی زحل به نام انسلادوس را به اشتراک می ‌گذارد. گفتنی است که انسلادوس ششمین از نظر اندازه و نوزدهمین قمر در منظومه شمسی است.

به گزارش سیناپرس، در این راستا فضاپیمای کاسینی ناسا اخیراً نمایی از قمر یخی زحل به نام انسلادوس را مشاهده کرده که اقیانوسی در زیر سطح یخ زده خود پنهان کرده است. با نگاهی به این تصویر خیره کننده، سطح ترک خورده ماه کوچک ممکن است فریبتان دهد و باور کنید که رودخانه هایی در سطح آن جاری هستند. اما دانشمندان معتقدند که این خطوط فقط نقاط داغی هستند که در پوسته وجود دارند، جایی که آب یخ و گازها از کف اقیانوس بالا رفته و حلقه E زحل را تغذیه می کنند.

دانشمندان فکر می کنند که احتمال وجود دریچه های گرمایی وجود دارد که احتمالا به کف اقیانوس منتهی شود و ممکن است در پایین برخی از این شکاف ها پیدا شود.

دانشمندان توضیح می دهند: انسلادوس ششمین قمر بزرگ و نوزدهمین قمر بزرگ منظومه شمسی است. سطح این قمر با یخ خالص پوشیده شده و انسلادوس یکی از منعکس کننده ترین اجرام در منظومه شمسی به شمار می رود.

به گزارش سیناپرس،از آنجایی که انسلادوس بازتابی است، خنک‌تر از یک ماده جاذب نور است که دمای آن به ۱۹۸ درجه سانتی‌گراد می ‌رسد. علیرغم اینکه اندازه کوچکی دارد، انسلادوس دارای طیف وسیعی از ویژگی ‌های سطحی است که از نواحی باستانی با دهانه‌ های گسترده گرفته تا توپوگرافی جدید و تغییر شکل یافته از نظر فناوری را شامل می ‌شود.

واقعیت جالب این قمر به گونه ای است که با سرعت متوسط ۲۳۸ هزار و ۱۸۲ کیلومتر از زحل در مداری بیضوی حرکت می کند. به همین دلیل، این قمر همیشه یک سمت رو به زحل دارد که این امر منجر به بروز دمای متوسط منفی ۲۰۱ می شود.

به گفته محققان اخبار مرتبط با انسلادوس برای پژوهشگران اهمیت دارد، زیرا دانشمندان در جستجوی حیات فرازمینی هستند چراکه که شیمی انسلادوس، اقیانوس های وسیع و گرمای داخلی دلایلی اند که آن را به یک هدف قانع کننده تبدیل می کند.

به گزارش سیناپرس، بر این اساس، گزارش ‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دانشمندان اخیراً ایده ‌ای برای جستجوی حیات در قمر یخی با استفاده از کاوشگر فضایی در حال چرخش بدون نیاز به فرود بر روی این قمر، به ذهنشان رسیده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: financialexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا