هند زیر بار تحریم نفتی روسیه نمی رود

تحلیگران حوزه نفت و انرژی هندوستان معتقدند:این کشور زیر بار تحریم های نفتی اتحادیه اروپا نرفته و منافع ملی خود را به عنوان شاخص اصلی تصمیم گیری های کلان و بین المللی در نظر می گیرد.

به گزارش سیناپرس، ناندان اوننی کریشنان، تحلیلگر سیاسی هندی و عضو برجسته بنیاد تحقیقاتی آبزرور، روز چهارشنبه اعلام کرد، احتمال پیوستن هند به تحریم های اتحادیه اروپا و لحاظ کردن سقف قیمت نفت روسیه تقریباً صفر است زیرا دهلی نو به منافع سیاسی و اقتصادی خود متکی بوده این احتمال نیز وجود دارد که به دلیل چنین تصمیمی با تحریم های ثانویه اتحادیه اروپا مواجه شود.

وی در این رابطه گفت: در حال حاضر احتمال پیوستن هند به اعمال سقف قیمت نفت روسیه تقریباً صفر است. هند صرفاً بر منافع اقتصادی، سیاسی و استراتژیک خود تکیه خواهد کرد. در حال حاضر منافع ما در  واردات نفت ارزان از روسیه است که هند آن را رد نخواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این کشور با تهدید تحریم های ثانویه اتحادیه اروپا برای خرید نفت روسیه مواجه نیست. ناندان اوننیکریشنان در این رابطه گفت: امروزه اروپایی‌ها به مهره های اعمال سیاست آمریکایی‌ ها تبدیل شده ‌اند، در حالی که آمریکایی‌ ها قطعا هیچ تحریمی علیه هند اعمال نمی ‌کنند.

به باور این کارشناس هندی، ۸۵ درصد از اقتصاد هند در بخش خصوصی قرار دارد. این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه شرکت‌ های هندی صرفاً به منافع تجاری خود پایبند خواهند بود، افزود: صنایع ریلاینس بزرگ‌ ترین خریدار نفت روسیه در هند است که دارایی ‌های زیادی در آمریکا دارد، این شرکت علی رغم شرایط سیاسی چند ماه گذشته جهان، واردات از روسیه را متوقف نکرده است.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است هند که سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان پس از چین و ایالات متحده محسوب می شود که به طور فعال نفت روسیه را خریداری می کند. در اوایل سال ۲۰۲۲، سهم روسیه در سبد واردات نفت این کشور 0.2 درصد بود، اما تا پایان سال به بیش از ۲۰ درصد یا تقریباً ۱ میلیون بشکه در روز رسید.

مترجم: مریم عالمی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا