تعویض مفصل ران یک روش ایمن با مرگ و میر کم

جراحی تعویض مفصل ران توسط دانشمندان و جراحان به عنوان یک روش ایمن و موثر در نظر گرفته می ‌شود و داده‌ها نشان می ‌دهند که احتمال مرگ بیماران در مدت کوتاهی پس از جراحی بسیار کم است.

به گزارش سیناپرس، جراحی تعویض کامل مفصل ران در جایی که استخوان فمور در حفره‌ ای که توسط لگن تشکیل شده می‌ چرخد، یکی از رایج‌ترین جراحی ‌های جهان به شمار می رود. در این راستا داده های آماری بین المللی نشان می دهد: همه جراحی ها دارای خطر هستند، اما مرگ در حین یا بلافاصله پس از تعویض استاندارد لگن بسیار نادر است. بر اساس یافته های مطالعات تنها ۶ نفر از هر ۱۰ هزار نفر طی ۳۰ روز پس از عمل جراحی تعویض مفصل ران جان خود را از دست دادند.

دانشمندان اعلام کردند: با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که تعویض مفصل ران انجام می‌ دهند، مسن بوده و دارای سایر بیماری‌ ها هستند، این میزان مرگ و میر در واقع کمتر از آن چیزی است که در صورت عدم انجام عمل جراحی انتظار می ‌رفت.

پروفسور ایلانا آکرمن (Ilana Ackerman) معاون مدیر واحد سلامت اسکلتی عضلانی در دانشگاه موناش و پژوهشگر ارشد این مطالعات گفت: جراحی تعویض مفصل به طور کلی یک روش بی خطر است. با این حال، جراحی فوری برای شکستگی لگن که اغلب نتیجه زمین خوردن است، موضوع دیگری است.

به گزارش سیناپرس، به گفته متخصصان، این جراحی در کاهش درد و کاهش ناتوانی ناشی از آرتریت لگن بسیار موثر است.

در این رابطه دکتر مایکل سولومون (Michael Solomon) مشاور جراح ارتوپد در بیمارستان پرنس ولز، گفت: این جراحی یکی از مؤثرترین روش‌ های جراحی است و تفاوت باورنکردنی در کیفیت زندگی افراد ایجاد می کند چراکه با درد کمتر، توانایی راه رفتن و حفظ استقلال بیمار به بهبود کیفیت زندگی آنها کمک می کند.

او می افزاید: اما چندین عامل خطر از جمله سن و مرد بودن وجود دارد که احتمال مرگ پس از جراحی را افزایش می دهد. نتایج یک مطالعه که روی چندین هزار تعویض مفصل ران در یک بیمارستان آرژانتین انجام شد، نشان داد که بیماری قلبی زمینه ای خطر مرگ را هشت برابر افزایش می ‌دهد.

به گزارش سیناپرس، کریس موری (Chris Morrey) رئیس انجمن ارتوپدی استرالیا، گفت: اگر بیماری قلبی درمان ‌نشده یا قلب ضعیفی دارید و در معرض عوارض ناشی از یک عمل جراحی قرار گرفته ‌اید، احتمالا این جراحی فشار بیشتری بر قلب شما وارد می ‌کند. بنابراین قبل از اینکه بیماران برای جراحی مراجعه کنند، بهتر با بررسی بیشتر تمام عوامل خطر را تا حد ممکن به حداقل برسانند.

شرح کامل این مطالعه و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی ANZ منتشر شده است.

مترجم: ندااظهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا