پیش‌بینی ماموریت‌های بزرگ برای جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه

عضو هیات رییسه مجلس در نشست با رییس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد می‌تواند در برنامه هفتم توسعه نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد و در این زمینه حامی این نهاد انقلابی خواهیم بود.

علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیات رییسه و مهدی روشنفکر، نماینده مردم بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، روز سه شنبه نشست مشترکی را با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد برگزار کردند.

کریمی فیروزجایی در این نشست مشترک گفت: در بودجه سال گذشته اعتبار مناسبی برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی اختصاص یافت و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز از این موضوع حمایت کرد، ولی همچنان در خصوص تخصیص بودجه‌ها در سازمان برنامه‌ و بودجه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر بودجه‌های جهاد دانشگاهی نیز تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه مجلس تاکید دارد بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بر رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ اولویت دارد، گفت: در این زمینه جلساتی به میزبانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهیم کرد که زمینه‌ساز پیش‌بینی مأموریت‌های بزرگ برای جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه باشیم.

مهدی روشنفکر، نماینده مردم بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست مشترک با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد و جهاد دانشگاهی می‌تواند اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حامی جهاد دانشگاهی خواهند بود و به‌ زودی نشستی به میزبانی این کمیسیون برای ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با هدف بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه تشکیل خواهد شد.

دکتر حسن مسلمی نائینی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی در استان‌های مازندران و کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه‌ و بودجه باید حامی جهاد دانشگاهی باشند تا این مجموعه علمی و پژوهشی بتواند با تمرکز بر پروژه‌های فناورانه، اقدامات مؤثری را در استان‌های کشور اجرایی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین بر ضرورت حمایت از جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا