هوش مصنوعی رهبری تحقیقات پزشکی را به عهده می گیرد

تحقیق و توسعه در زمینه ‌های پزشکی و بیودارویی از طریق آزمون‌ و خطاهای دانشمندان در گذشته انجام می شد، اما امروزه بینش هوش مصنوعی از طریق کلان داده ها در هر مرحله، رهبری تحقیقات پزشکی را به عهده می گیرد.

به گزارش سیناپرس، کیم کیونگ نام (Kim Kyeong-nam) محقق موسسه کره ای علم و فناوری در پژوهش های خود چنین گفت: توسعه ژن درمانی مانند درمان CAR-T نمونه ای است که پتانسیل یک مداخله با دقت طراحی شده و هدفمند را نشان می دهد. از چنین پتانسیلی می توان در طراحی روش درمانی دقیق برای درمان و پیشگیری از بیماری های متعدد استفاده کرد.

او افزود: فناوری‌ هایی مانند CRISPR به‌ عنوان یک ابزار چند منظوره برای تأیید فرضیه‌های تحقیقاتی موجود و تحقیقات زیست ‌شناسی بیماری‌ها توسعه یافته‌ اند و اکنون به‌ عنوان پایه ‌ای برای ایجاد مقیاس جدید برای سنجش بیماری‌های ژنتیکی بی ‌شماری عمل می ‌کنند.

به گفته کیم، تحقیق و توسعه زیستی و پزشکی دیگر ساختار یک طرفه اطلاعات نیست، بلکه یک قالب زنجیره ای است که در آن اطلاعات مربوط به یک بیماری خاص در جهتی متفاوت از مرحله قبلی در مرحله بعدی جریان می یابد.

در این مطالعه آمده است که فناوری ‌های هوش مصنوعی نه تنها جزییاتی را پیدا می‌ کند که توسط مغز انسان به تنهایی قابل درک نیستند، بلکه وابستگی متقابل بین آنها را نیز تشخیص می ‌دهند. به گزارش سیناپرس، این موضوع منجر به تولید فرآیندی بسیار بهم پیوسته‌تر از تشخیص انسان‌ شده و در نهایت منجر به ایجاد روند جدیدی بر اساس داده‌ها می ‌شود. کیم در ادامه به عنوان نمونه ای از هوش مصنوعی که روش های جدید تولید دارو را با ادغام داده ها پیدا می کند، از تحقیقات برای درمان زوال عقل نام برد.

کیم خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی مجموعه ‌ای از تغییرات هدف CRISPR را در مدل ارگانوئید مغز پیشنهاد می ‌کند که می ‌تواند با تجزیه و تحلیل داده ‌های بالینی موجود، پروتئین را با بیشترین پتانسیل، مانند اهداف شیمی ‌درمانی مؤثر برای زوال عقل، تشخیص دهد.

کیم همچنین گفت: مطالعات قبلاً پروژه‌ هایی را انجام داده ‌اند که به لطف پیشرفت بیولوژیکی، هوش مصنوعی و اتوماسیون، عناصر مختلفی را در زنجیره تحقیق و توسعه زیستی و پزشکی به هم متصل می ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، کیم در پایان گفت: رویکرد استفاده از هوش مصنوعی هنوز در حال تکامل بوده و شکل نهایی آن نامشخص است.

او گفت: با این حال، واضح است که داده‌ها، اتوماسیون، عملکرد محاسباتی و هوش مصنوعی و ترکیب آن‌ها با زیست‌ شناسی، رویکردهای سنتی تحقیق و توسعه زیستی و پزشکی را تغییر خواهد داد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: koreabiomed

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا