جامعه ما به شدت نیاز دارد که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: آنچه جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد و اطمینان عمومی را جلب می‌کند، این است که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند و اگر این حس و ادراک ایجاد شود، بسیاری مشکلات از بین می‌رود.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آئین بزرگداشت استاد فقید دکتر عباس شیبانی «مرد ایمان و عمل» که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و خانواده استاد شیبانی برگزار شد، افزود: حیات پربرکت اجتماعی دکتر عباس شیبانی به دانشگاه تهران گره خورده است. ایشان در سال ۱۳۳۲ به عنوان دانشجو وارد دانشگاه تهران شد، در ایام دانشجویی بارها به زندان افتاد و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، انسان‌های بزرگی مانند ایشان فداکاری‌ها کردند.

وی افزود: ایشان در دانشکده پزشکی مشغول تحصیل شدند که به دلیل تحمل ۱۳ سال زندان، ۱۷ سال دوران تحصیل ایشان به طول انجامید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تدریس و ایفای نقش در سمت‌های مختلف در دانشگاه تهران، در مشاغل مختلف سیاسی و اجتماعی نیز ایفای نقش نمود.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: دکتر شیبانی به عنوان دانشگاه تهرانی اصیل باعث افتخار دانشگاه تهران است و بخشی از تاریخ دانشگاه تهران به نوعی به شخصیت ایشان گره خورده است که واکاوی خدمات ایشان و نقش‌آفرینی ایشان در جایگاه دانشجو، استاد و رئیس دانشگاه تهران، هر کدام به نوبه خود قابل بررسی است و برای ما درس‌آموخته‌های فراوان بسیاری دارد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دکتر عباس شیبانی در زمان ریاست در دانشگاه تهران در سال ۶۲ – ۱۳۶۱ خدمات شایانی به دانشگاه تهران داشتند، اظهار داشت: ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران از زمان ایشان آغاز شد، در حالی که خود ایشان در خانه استیجاری به سر می‌برد.

دکتر مقیمی، ویژگی‌های شخصیتی دکتر شیبانی و اثرگذاری وی بر اطرافیان و محیط اجتماعی را سرفصلی عنوان کرد که می‌توان مطالعات گسترده‌ای درباره آن انجام داد.

وی گفت: ساده‌زیستی مرحوم شیبانی نه فقط به عنوان ویژگی اخلاقی فردی، بلکه به عنوان یک مدیر و کارگزار نظام اسلامی قابل توجه است. در آنجایی که می‌خواهیم به تبیین نقش شخصیت‌های مهمی که برای به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی و حیات و تداوم انقلاب زحمت کشیده‌اند بپردازیم و آنها را به جامعه معرفی کنیم، دکتر شیبانی دارای جایگاه خاصی است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر شیبانی افزود: قطعاً دکتر شیبانی نیاز به این جلسات ندارد، اما ما نیازمند چنین جلساتی هستیم که رفتار و سلوک و سبک زندگی این انسان فرهیخته را مرور کنیم و بیاموزیم.

دکتر مقیمی تاکید کرد: آنچه جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد و اطمینان عمومی را جلب می‌کند، این است که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند و اگر این حس و ادراک ایجاد شود، بسیاری از مشکلات از بین می‌رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که دکتر عباس شیبانی را «مرد ایمان و عمل» نامیدند، گفت: دکتر شیبانی هم به آرمان‌های انقلاب اسلامی اعتماد راسخ داشت و هم در عمل به این آرمان‌ها پیشرو بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا