شرایط بحرانی کرونا در چین و هندوستان

در شرایطی که بسیاری از افراد تصور می کنند کرونا و همه گیری ناشی از آن پایان یافته است، شاهد شکل گیری موج های خطرناکی از این بیماری در گوشه و کنار جهان هستیم و در این میان شرایط دو کشور هندوستان و چین که نزدیک به یک سوم مردم جهان را شامل می شوند رو به بحرانی شدن پیش می رود.

به گزارش سیناپرس، گزارش های رسمی نشان از بحران جدی کرونا در شرق آسیا است و در اسناد جدید فاش شده است که چین در چنگال موج عظیم جدید کووید-۱۹ قرار دارد. این گزارش نشان می دهد، روزانه ۳۷ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در چین ثبت می شود که این موضوع نشان دهنده عمق فاجعه و بحرانی بودن شرایط است.

شواهد همچنین حاکی از آن است که تا هفته گذشته، بیش از ۲۴۸ میلیون نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند. انتظار می‌ رود که این تعداد در روزهای پیش رو افزایش یابد زیرا ویروس سریع‌ تر جهش کرده و به سرعت در سراسر کشورها گسترش می ‌یابد.

به گزارش سیناپرس، ارقام فعلی که توسط این گزارش فاش می شود با آمار رسمی چین اختلافات قابل توجهی دارد که ادعا می کند این کشور روزانه فقط ۳۰۴۹ عفونت را ثبت می کند. وضعیت در چین پس از آن بدتر شد که مردم این کشور نسبت به قوانین کرونایی و سیاست کووید صفر که از سوی دولت چین اعمال می شد، اعتراض کرده و پس از آن شاهد جهش قابل توجه کرونا در این کشور بودیم.

از سوی دیگر، کشورهای در معرض خطر از جمله هند، برای موج جدید احتمالی ویروس کشنده کووید ۱۹آماده می شوند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا