توصیه های پزشکان برای کاهش وزن بی اثر است

یک مطالعه تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که وقتی پزشکان به بیماران مبتلا به چاقی می‌گویند که وزن خود را کاهش دهند، راهنمایی‌هایی که ارائه می‌دهند عموماً مبهم، سطحی است و معمولاً توسط شواهد علمی تأیید نمی‌شود.

به گزارش سینا پرس فارس، چاقی یک بیماری مزمن و عودکننده است، اما پزشکان اغلب راهنمایی نمی‌کنند که اطلاعات مفیدی برای بیمارانی که می‌خواهند وزن کم کنند، مفید باشد. در نتیجه، استفاده و پیاده سازی اطلاعاتی که بیماران دریافت می کنند دشوار است. تجربیات بد به طور مرتب توسط بیماران گزارش می شود، که اغلب این گفتگوها در مورد وزن را دشوار می بینند.

محققان 159 فایل صوتی ضبط شده از مشاوره بین پزشکان عمومی و بیماران مبتلا به چاقی را که بین سال‌های 2013 تا 2014 از انگلیس جمع‌آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. این تحقیق نشان داد که توصیه‌های کاهش وزن پزشکان به بیماران مبتلا به چاقی به ندرت شامل روش‌های مؤثر می‌شد و بیشتر شامل اطلاع رسانی به بیماران بود. صرفا برای کمتر خوردن و فعالیت بدنی بیشتر. توصیه ها عمدتاً عمومی بود و به ندرت با دانش و رفتارهای موجود بیماران مطابقت داشت، مانند استراتژی هایی که قبلاً برای کاهش وزن تلاش کرده بودند.

توصیه ها عمدتاً (97 درصد موارد در مشاوره های تحلیل شده) انتزاعی یا کلی بود. راهنمایی سطحی، مانند اینکه یک پزشک به بیمار می‌گوید فقط “سبک زندگی خود را کمی تغییر دهد” رایج بود. پزشکان تنها در 20 درصد از مشاوره ها به بیماران اطلاعاتی در مورد نحوه انجام توصیه های خود دادند. آنها عمدتاً راهنمایی های کاهش وزن را بدون هیچ جزئیاتی در مورد نحوه پیروی از آن ارائه کردند. پزشکان اغلب (76 درصد از مواقع در جلسات مشاوره) به بیماران می‌گفتند که برای حمایت در کاهش وزن از جای دیگری کمک بگیرند، و اغلب به آنها پیشنهاد می‌دهند که برای مشاوره دیگری در جراحی خود مراجعه کنند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که وقتی پزشکان اطلاعات خاصی را ارائه می‌دهند، اغلب از نظر علمی پشتیبانی نمی‌شود و بعید است که منجر به کاهش وزن واقعی شود. این تصور که تغییرات کوچک در رفتار («بیشتر از پله‌ها بروید») می‌تواند تأثیر زیادی بر کاهش وزن داشته باشد، یک افسانه رایج است و حتی در ادبیات علمی رایج است، اما توسط تحقیقات پشتیبانی نمی‌شود. یکی دیگر از افسانه های رایج این بود که بیماران فقط به “ذهنیت درست” برای کاهش وزن نیاز دارند.

مادلین ترمبلت، یکی از نویسندگان اصلی این مقاله، گفت: «این تحقیق نشان می‌دهد که پزشکان به دستورالعمل‌های روشنی در مورد چگونگی صحبت فرصت‌طلبانه با بیماران مبتلا به چاقی در مورد کاهش وزن نیاز دارند. “این می تواند به آنها کمک کند تا از تقویت کلیشه های انگ انگ زدن اجتناب کنند و به بیمارانی که می خواهند وزن کم کنند کمک موثری می کند.”

این مطالعه در 13 دسامبر در مجله Family Practice توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا