هند در راه فرستادن فضانورد به فضا در سال ۲۰۲۴

به گزارش سیناپرس، هند اولین ماموریت فضایی خدمه خود را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی می کند. در این رابطه دو ماموریت آزمایشی، قبل از اینکه گاگانیان هند را به چهارمین کشور دارای این فن آوری تبدیل کند، انجام خواهد شد.

به گفته کارشناسان، هند سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ را به عنوان تاریخ محتمل برای اولین ماموریت فضایی با فضانورد برای این کشور نامگذاری کرده است. گفتنی است که فقط سه کشور روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین دارای ماموریت های فضایی با ارسال فضانورد هستند.

در این رابطه وزیر انرژی اتمی و فضایی هند، دکتر جیتندرا سینگ، دیروز در پاسخ به سؤالی که در پارلمان هند مطرح شد، این هدف در سال ۲۰۲۴ را فاش کرد. سینگ گفت که یک ماموریت برنامه ریزی شده به نام “G1” را که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و جزییات حمل یک ماکت انسان نما را شرح داد. G1 سیستم های محرکه ماژول مداری، مدیریت ماموریت، سیستم های ارتباطی، عملیات بازیابی و سیستم فرار خدمه را آزمایش خواهد کرد. در ادامه G2 که برای سه ماهه دوم ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، کارهای مشابهی را انجام خواهد داد.

در ادامه سینگ همچنین گفت آموزش فضانوردان در حال انجام است اما درباره انتخاب خدمه برای پر کردن سه صندلی موجود اظهار نظری نکرد. وزیر گفت که آموزش در شهر بنگلور هند برگزار می شود که نسبت به دوره های قبلی آموزش در روسیه تغییر کرده است.

گفتنی است که هند یک کپسول ساختگی خدمه را در سال ۲۰۱۴ راه اندازی و بازیابی کرد و به نظر می رسد هنوز از فناوری توسعه یافته برای آن آزمایش استفاده می کند.

به گزارش سیناپرس، این برنامه فضایی هند بسیار مقرون به صرفه است چراکه مدارگرد مریخ Mangalyaan آن با بودجه ای تنها معادل ۷۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ کار می کرد که البته بودجه گاگانیان از مرز میلیارد دلار گذشت.

مترجم: فاطمه امینی

منبع: theregister

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا