وبینار احتیاط مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دوران بارداری و شیردهی

کنفرانس علمی یک‌روزه “احتیاط مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دوران بارداری و شیردهی” توسط پژوهشکده گیاهان دارویی برگزار شد.

کنفرانس علمی یک‌روزه “احتیاط مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دوران بارداری و شیردهی” بیست و هشتم آذرماه ۱۴۰۱ با سخنرانی دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی برگزار شد.

دکتر خلیقی سیگارودی در این کنفرانس، به رده‌بندی سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد داروها اشاره کرد که از این میان، داروهای گیاهی که در دوران بارداری مصرف می‌شوند، در رده C قرار می‌گیرند.

براین اساس، زنجبیل و سرخارگل، از گیاهان دارویی قابل استفاده در دوران بارداری؛ رازیانه، سرخارگل و شنبلیله، از گیاهان دارویی قابل مصرف در دوران شیردهی؛ گیاه مریم گلی برای قطع شیر در دوران شیردهی است (برای مصرف این گیاهان دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید).

در ادامه این کنفرانس، درخصوص فرآورده‌های دارویی موجود از این گیاهان و همچنین عوارض جانبی، تداخل‌ها و منع مصرف این داروها، مطالبی مطرح شد.

کنفرانس علمی یک‌روزه “احتیاط مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در دوران بارداری و شیردهی” دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، این دوره با حضور ۲۵۰ نفر از پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا