توجه بیشتر به پژوهش‌هاي حوزه علوم انساني

رئیس دانشگاه شیراز در آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس ضمن گرامیداشت هفته‌ی پژوهش، گفت: ضرورت دارد كه در هفته پژوهش به پژوهش‌هاي حوزه علوم انساني بيشتر توجه كنيم؛ چراكه نياز جدي و ضروري جامعه ماست. به‌ویژه بايد در حوزه‌ی علوم انساني به بحث اقتصاد اسلامي، خمس، زكات و كسب حلال توجه جدي‌تر شود.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمد مؤذنی گفت: در سال جاری ۵۵نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان پراستناد یک‌درصد و دودرصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند که مایه‌ی مباهات است.

مؤذنی، با بیان اینکه هفته‌ی پژوهش فرصت مغتنمی ا‌ست برای توجه هرچه بیش‌تر به حوزه‌ی پژوهش و پژوهشگران، پرداختن به مسائلی چون اولویت‌های پژوهشی، پرداختن به پژوهش‌های کاربردی، زیرساخت‌های پژوهشی، تأمین بودجه و تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی و روش‌های پژوهشی را دارای اهمیت دانست.

وی همچنین به کم‌کاری در حوزه‌ی علوم انسانی اشاره کرد و گفت: در زمینه‌هایی مانند سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، مدیریت فضای مجازی و مواردی از این قبیل درحد انتظار فعالیت نکرده‌ایم و باید بیشتر روی این مباحث کار کرد.

رئيس دانشگاه شيراز گفت: ضرورت دارد كه در هفته پژوهش به پژوهش‌هاي حوزه علوم انساني بيشتر توجه كنيم؛ چراكه نياز جدي و ضروري جامعه ماست. به‌ویژه بايد در حوزه‌ی علوم انساني به بحث اقتصاد اسلامي، خمس، زكات و كسب حلال توجه جدي‌تر شود.

وی افزود: شايد يكي از دلايل بحران‌هايي كه امروز در جهان مي‌بينيم كم‌توجهي به همين مباحث باشد؛ بنابراين جادارد كه محققان علوم انساني روي اين موضوع كار دقيق علمي انجام دهند و آثار و تبعات كسب نامشروع در نسل فعلي و نسل‌هاي بعد را به دقت مورد بررسي قرار دهند.

دکتر مؤذنی همچنين با اشاره به گنجينه‌ی باارزش فرهنگ ديني، عنوان كرد: در استفاده‌ی درست از اين سرمايه‌ی گرانسنگ خوب استفاده نكرده‌ايم و نتيجه‌ی آن مشكلات فعلي جامعه است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده