رفع چالش های سلامت استان فارس از اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تلاش برای اجرای طرح های پژوهشی اولویت دار با هدف رفع چالش های سلامت استان خبر داد.
به گزارش سینا پرس فارس، دکتر مهتاب معمارپور، در آیین استانی افتتاح هفته پژوهش و فناوری استان فارس با اعلام این مطلب گفت: در همین راستا، ارسال نتایج پژوهش ها به سیاستگذاران و دستگاه های اجرایی در دست اقدام است.
او با اشاره به تلاش برای بهره مندی هر چه بیشتر مردم از دستاوردهای پژوهشی در حوزه سلامت، از بارگذاری نتایج هر پژوهش به زبان ساده برای عموم در سامانه ای به نام “ترجمان دانش” خبر داد و افزود: تاکنون نزدیک به هزار و هشتصد مطلب برای این منظور تهیه و اطلاع رسانی شده است.
این عضو هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی اقدامات شاخص این مجموعه در حوزه فناوری طی یک سال گذشته اظهار کرد: اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) و پارک فناوری سلامت شیراز، هر دو آماده بهره برداری است.
دکتر معمارپور کسب رتبه سوم فناوری سلامت در میان دانشگاه های علوم پزشکی سطح یک وزارت بهداشت را دیگر دستاورد پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال اخیر برشمرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در آیین آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و جمعی از مدیران استان گفت: در طول برگزاری نمایشگاه فعالیت های مرکز نوآوری و شتاب دهنده، شش مرکز رشد، مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی، مرکز تحقیقات خصوصی مدولاسیون عصبی و درد به نمایش گذاشته می شود.
دکتر معمارپور با اعلام دایر بودن این نمایشگاه از بیست و یکم آذر به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی، از دانشگاهیان و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا