هشدار دانشمندان در آسیب رساندن حشرات به گیاهان

بر اساس تحقیقات جدید به رهبری دانشمندان دانشگاه وایومینگ، امروزه حشرات حتی با کاهش تعداد حشرات، سطوح بی‌سابقه‌ای از آسیب را به گیاهان وارد می‌کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، محقق ارشد دانشگاه وایومینگ Ph.D. می‌گوید: «کار ما بین افرادی که از فسیل‌ها برای مطالعه فعل و انفعالات گیاه و حشرات در طول زمان عمیق استفاده می‌کنند و افرادی که چنین فسیل‌هایی را در زمینه مدرن با مواد برگ تازه مطالعه می‌کنند، پل می‌کند.»

در این مطالعه، برگ های فسیل شده با آسیب تغذیه حشرات از اواخر کرتاسه تا دوران پلیستوسن، کمی بیش از 2 میلیون سال پیش، مورد بررسی قرار گرفت. سپس آنها را با برگ های جمع آوری شده از سه جنگل مدرن توسط آزودو اشمیت مقایسه کردند. تحقیقات دقیق انواع مختلف آسیب های ناشی از حشرات را مورد بررسی قرار داد و افزایش قابل توجهی در تمام آسیب های اخیر در مقایسه با سابقه فسیلی یافت.

این دانشمندان نوشتند: «نتایج ما نشان می‌دهد که گیاهان در دوران مدرن سطوح بی‌سابقه‌ای از آسیب حشرات را تجربه می‌کنند، علی‌رغم کاهش گسترده حشرات،» این دانشمندان نوشتند که این تفاوت را می‌توان با فعالیت‌های انسانی توضیح داد.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین دلایل دقیق افزایش آسیب حشرات به گیاهان ضروری است، دانشمندان می گویند گرم شدن آب و هوا، شهرنشینی و معرفی گونه های مهاجم احتمالاً تأثیر زیادی داشته است.

محققان نوشتند: «ما فرض می‌کنیم که انسان‌ها بر فرکانس‌ها و تنوع‌های آسیب (حشرات) در جنگل‌های مدرن تأثیر گذاشته‌اند که بیشترین تأثیر انسانی بعد از انقلاب صنعتی رخ داده است». مطابق با این فرضیه، نمونه‌های هرباریوم از اوایل دهه 2000، 23 درصد بیشتر از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در اوایل دهه 1900 در معرض آسیب حشرات بودند، الگویی که با گرم شدن آب و هوا مرتبط است.

آنها می گویند، اما تغییرات آب و هوایی به طور کامل افزایش آسیب حشرات را توضیح نمی دهد.

محققان نتیجه گیری کردند: «این تحقیق نشان می دهد که قدرت تأثیر انسان بر فعل و انفعالات گیاه و حشرات تنها توسط تغییرات آب و هوایی کنترل نمی شود، بلکه نحوه تعامل انسان با مناظر زمینی است».

مترجم: مهدی ایزدی