تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از طریق پارک‌های علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

یوسف عباسپور در گفت و گو با سیناپرس اردبیل با اشاره به ساختار پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: این مراکز به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل هدف اصلی پارکها را افزایش تولید ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری دانست.

عباسپور با اشاره به سهم پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در اشتغال پایدار استان گفت: بر اساس سند جامعه توسعه استان در صورت توسعه فضاهای فیزیکی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها، راه اندازی کارخانه نوآوری و شهرک علم و فناوری در سطح ۳۵ هکتار افزایش می یابد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان را یادآور شد و گفت: از این تعداد ۲۸ شرکت دانش بنیان مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر در استان اردبیل ۱۲۶ مرکز رشد فعال، ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به اهدف پیش روی پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: این مرکز با ارائه تسهیلات، در تلاش است تا شرکت های دانش بنیان، فناوران، مخترعان و صاحب ایده برای رسیدن به اهدف نهایی خود با مشکل مواجه نشوند و درصد رفع موانع پیش روی آنها بر می آید تا سالی که مزین است به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برای این افراد سال شکوفایی باشد.

وی در ادامه همچنین از اخذ ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان این استان خبر داد و گفت: انتظار می رود این میزان به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

عباسپور در ادامه با اشاره به رونمایی از هشت محصول دانش‌بنیان همزمان با هفته پژوهش در استان، خاطرنشان کرد: این محصولات در بخش‌های دارویی، صنایع خودرو، کشاورزی، رباط و هوش مصنوعی برای اولین بار در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و فن بازار استان اردبیل می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا