رونمایی از سرویس جدید ماهواره ای اسپیس ایکس

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس سرویس ماهواره ای استارشیلد (Starshield) را برای امنیت اینترنت راه اندازی کرد. با اینترنت مبتنی بر ماهواره استارلینک که اکنون در بسیاری از نقاط جهان راه اندازی شده و در حال اجرا است، اسپیس ایکس در حال معرفی یک بازوی اختصاصی برای برنامه های ملی است که این سرویس استارشیلد نام دارد و برای استفاده توسط دولت ها در نظر گرفته شده که می توانند از دانش خود برای تقویت عملیات های نظامی استفاده کنند.

به گفته کارشناسان، صورت فلکی ماهواره‌ های استارلینک اسپیس ‌ایکس متشکل از هزاران فضاپیما در مداری به دور کره زمین است که اینترنت را به سمت زمین هدایت می ‌کنند و اکنون هر هفت قاره را تحت پوشش دارند. گفتنی است که این سرویس برای مصرف کنندگان و کاربردهای تجاری طراحی شده است اما گونه استارشیلد صرفاً برای استفاده دولتی ارائه می شود.

این شرکت می ‌گوید:ماهواره‌ های استارشیلد بر روی رصدهای زمین، حمل محموله‌ های مشتریان و تسهیل ارتباطات متمرکز خواهند شد و اسپیس ‌ایکس به منظور محافظت از ارتباطات طبقه ‌بندی ‌شده و محموله ‌ها، نوید درجه بالاتری از رمزگذاری داده‌ها را نسبت به سرویس ‌های استاندارد استارلینک داده است.

اسپیس ایکس می‌ گوید طراحی ماژولار، ماهواره‌ های استارشیلد را قادر می‌ سازد تا با طیف وسیعی از محموله ‌ها مرتبط شوند، در حالی که از همان پیوندهای لیزری در ماهواره ‌های استارلینک برای کاهش نیاز به پایانه‌های ارتباطی روی زمین استفاده می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، متاسفانه اطلاعات بیشتری از این سرویس ارائه نشده و جزئیات زیادی در مورد سرویس تازه فاش شده در دسترس نیست. البته اسپیس ایکس به تاریخچه پرتاب های سریع و مشارکت های خود با وزارت دفاع ایالات متحده به عنوان دلایلی اشاره می کند که دولت های دیگر ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این سرویس شوند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا