معرفی بهترین کیت تست دی ان ای سال ۲۰۲۲

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر انواع کیت های آزمایش ژنتیک در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. با ظهور کیت‌های تجاری آسان، کاربران می ‌توانند نمونه بزاق خود را ارسال و گزارش مفصلی در مورد اطلاعات ژنتیکی خود دریافت کرده و جزئیاتی را در مورد اصل و نسب و سلامت خود به دست آورند.

طی سال های اخیر امکان تهیه انواع  کیت های بررسی ژنتیکی برای مردم فراهم شده است و قیمت‌ این آزمایش‌ ها از ۷۹ تا ۲۰۰ دلار متغیر است. در این گزارش به بررسی و معرفی بهترین کیت تست ژنتیکی سال ۲۰۲۲ می پردازیم.

اکثر مردم دلایل مختلفی برای انتخاب استفاده از خدمات آزمایش دی ان ای دارند. برای بررسی دقیق تر این موضوع، یک نظرسنجی با حضور حدود یک میلیون نفر که از خدمات آزمایش ژنتیک و نسب یاب استفاده کرده بودند ارسال شد که از این تعداد ۲۶ هزار نفر  به سوالات پاسخ دادند. شرکت‌کنندگان دلایل مختلفی را برای انجام این آزمایش ذکر کردند، اما بیشتر آنها معمولاً می‌خواهند درباره خانواده ‌شان بیشتر دانسته، شجره‌ نامه‌ خود را ترسیم کرده یا اعضای خانواده را که مدت ‌هاست گم شده‌ اند جستجو کنند. برخی دیگر حتی به دلیل سوء ظن های خاص به یکی از اعضای خانواده، این آزمایش را انجام داده بودند.

بررسی های انجام شده برای شناسایی بهترین کیت های تست دی ان ای موجود در بازار نشان می دهد کیت های موسوم به 23andMe دارای بهترین عملکرد هستند.

به گزارش سیناپرس،  23andMe یکی از محبوب ‌ترین کیت‌های آزمایش دی ان ای است که بیش از ۸۰ گزارش شخصی ‌سازی شده را فراهم می ‌کند که بینشی درباره ساختار ژنتیکی و اصل و نسب شما ارائه می‌دهد. یک آزمایش ساده بزاق با این کیت ها به شما نتایجی می دهد که به راحتی می توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید.

محققان معتقدند که اگر می خواهید علاوه بر اصل و نسب خود، در مورد سلامتی خود نیز اطلاعات مهمی به دست آورید، تست 23andMe را مورد استفاده قرار دهید. با این آزمایش، شما می توانید بیش از ۱۵۰ گزارش در مورد اصل و نسب و اطلاعات سلامت ژنتیکی خود دریافت کنید.

این تست همچنین ممکن است نشان دهند شما مستعد ابتلا به برخی شرایط سلامتی مانند دیابت نوع ۲، بیماری آلزایمر و سلیاک هستید و علاوه بر این وضعیت شما از نظر ریسک بیماری هایی از جمله فیبروز کیستیک، کم خونی سلول داسی شکل و بیماری تای ساکس بررسی می شود. به گفته متخصصین، این کیت همچنین می‌تواند فاکتورهای سبک زندگی شما را برای تعیین آینده سلامتی با مواردی مانند عدم تحمل لاکتوز، ترکیب ماهیچه ‌ها، مصرف کافئین و واکنش نسبت به مواد غذایی بررسی کند.