فضاپیمای آرتمیس ۱ چه زمانی به زمین باز می گردد؟

به گزارش سیناپرس،کپسول اوریون اولین فضاپیمایی است که از دهه ۵۰ میلادی برای حمل انسان به ماه و فراتر از آن طراحی شده است. به این ترتیب، ناسا تلاش زیادی برای موفقیت ماموریت آرتمیس یک دارد که اواخر ماه گذشته آغاز شد.

سازمان فضایی ناسا در گزارشی جدید برنامه های خود در رابطه با ماموریت آرتمیس را اعلام کرده و مشخص کرد اوریون قرار است دقیقا چه زمانی به زمین بازگردد و این ماموریت تا اینجا چگونه پیش رفته است.

ماموریت آرتمیس I در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۵ آبان ،  پس از ماه‌ ها تأخیر آغاز شد. اندکی پس از پرتاب، آرتمیس یک تصویری زیبا از زمین گرفت که کپسول اوریون از موشک جدا شده و اولین مرحله واقعی سفر خود به ماه را آغاز کرد. در تمام طول مسیر، طرفداران اکتشافات  فضایی توانسته‌ اند سفر این کپسول را در مسیر رسیدن به ماه، وارد شدن به مدار رتروگراد و شرایط فعلی آن را تماشا کنند.

این کپسول در طول مسیر، یک مانور بر روی ماه را تکمیل کرده و حتی یک تصویر نمادین از زمین و ماه را با هم ثبت کرد. به باور متخصصین ناسا، ماموریت فوق واقعاً سفر فوق العاده ای بوده است.

در حال حاضر آرتمیس یک در حال انجام آخرین مرحله خود بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کپسول اوریون قرار است یکشنبه ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۱ آذرماه به زمین بازگردد. این کپسول در اقیانوس و در نزدیکی سواحل سن دیگو، جایی که مهندسان ناسا فضاپیما را برای تجزیه و تحلیل پایان ماموریت بازیابی خواهند کرد، فرود می آید. وقتی کپسول اوریون ناسا به زمین بازگردد، بیش از هر فضاپیمایی که برای مسافران انسانی طراحی شده است، سفر کرده است.

به گزارش سیناپرس، اینکه کپسول اوریون و اولین ماموریت آرتمیس را گامی به سوی دنیای جدیدی از اکتشافات فضایی بنامیم، کمی کلیشه ای است، اما باید اذعان داشت که این عنوان، حقیقتی محض است. اگر اوریون به سلامت به زمین بازگردد، در سال‌های آتی منتظر پیشرفت های زیادی خواهیم بود زیرا ناسا قصد دارد انسان‌ را به ماه بازگرداند و حتی یک مأموریت سرنشین دار به مریخ برای دهه ۲۰۳۰ خواهد داشت.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: bgr

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا