تلاش برای نجات پلنگ برفی از انقراض

به گزارش سیناپرس، یکی از گونه های جانوری در حال انقراض در قاره آسیا، پلنگ برفی است که در مناطقی از چین، سیبری و تبت زندگی می کند. به تازگی جانورشناسان پس از نجات یک پلنگ برفی در نزدیکی لهاسا پایتخت تبت، آن را درمان و به طبیعت بازگرداندند.

پلنگ برفی، گونه ای است که در فهرست جانوران در خطر انقراض و نیازمند واکنش های حفاظتی چین قرار دارد. روز یکشنبه، یک پلنگ برفی ماه ها پس از نجات در یک منطقه روستایی لهاسا، در طبیعت رها شد.

لو کین که در اداره جنگل ‌داری و مرتع این منطقه کار می ‌کند، در رابطه با عملیات فوق گفت: در ماه جولای (مرداد)، زمانی که یک روستایی محلی در شهرستان Lhunzhub برای جمع آوری قارچ در حال حرکت بود، دو توله پلنگ کوچک و ضعیف را پیدا کرد که مشخص نبود مادرشان کجاست؟

متاسفانه تنها یکی از این توله پلنگ ها نجات یافته و توله دیگر با وجود تلاش های نجات جان خود را از دست داد.

تنزین دارگی، محیط بان حیات وحش که مسئول مراقبت از این پلنگ های برفی بود، در رابطه با شرایط پیش آمده  گفت: توله نر که اکنون تقریباً شش ماهه است، به اندازه کافی سالم است که بتواند در طبیعت رها شود. جانورشناسان به وی یک ردیاب نصب کرده و حرکات این جانور را پس از بازگشت به طبیعت رصد می کنند تا اطمینان حاصل شود که این جانور قادر به ادامه زندگی در محیط طبیعی است.

به گزارش سیناپرس، پلنگ برفی که با نام اونس ounce نیز شناخته می شود ، گونه ای منحصر به فرد از گربه سانان موبلند محسوب می شود که در کوهستان های آسیای مرکزی زندگی می کند.

ین گونه جانوری در خطر انقراض قرار داشته و بر اساس آمار های رسمی تخمین زده می شود که در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ تا حداکثر ۷ هزار قلاده از این نوع گربه سان در دنیا وجود داشته باشد . این موضوع سبب شده است تا نام این گونه جانوری در فهرست قرمز سازمان بین المللی حفاظت از طبیعت IUCN (International Union for Conservation of Nature)  قرار گرفته و دولت های روسیه و چین در تلاش هستندتا از انقراض این جانور بومی آسیای مرکزی جلوگیری کنند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: english.news

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا