صرفه جویی ارزی با فروش محصولات ایران ساخت

به گزارش سیناپرس، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از صرفه جویی ۱میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار و اشتغال زایی 7 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی دور پیشین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت خبر داد.

دکتر محمد حسین بهشتی، در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که امروز 15آذرماه برگزار شد، گفت: امسال دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار می شود. در دور پیشین ما توانستیم با فروش محصولات مان بیش از ۱میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم و برای 7 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی نیز اشتغال به وجود بیاوریم.

وی به برنامه های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: معاونت علمی از محصولات سطح اول 40 درصد و از محصولات سطح دوم 25 درصد و از محصولات سطح سوم 10 درصد حمایت می کند. گفتنی استريال این سطح بندی ها بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می شود.هم اکنون 500 محصول در سطح یک قرار دارند.

وی ادامه داد: تسهیلات لیزینگی 8 تا 20 درصدی نیز برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده ایم که توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.
به گفته وی، برای تشویق شرکت ها به توسعه فعالیت ها نیز 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم، توسط صندوق های توسعه نانو پرداخت می شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعطای جایزه ایران را از دیگر بخش‌های نمایشگاه دهم تجهیزات‌ آزمایشگاهی نام برد و گفت: از سوی مرکز طراحی ایران با همکاری معاونت علمی دومین دوره جایزه طراحی ایران در حوزه‌های “تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی”، “آموزش، ورزش و سرگرمی”، “صنایع دستی و بسته‌بندی”، “طراحی فضای نوآوری و فناوری” و “ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کامپیوتر” برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این جایزه، اظهار کرد: در این دوره از جایزه ۱۰۸ طرح انتخاب شدند و در مرحله دوم داوری، ۵۹ طرح انتخاب شده و در نهایت قرار است این جایزه به سه طراح صنعتی اعطا شود. 

40 مرکز هدایت شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور فعال است

دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: امسال در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نگاه ویژه ای به بحث دانش آموزی داریم به همین منظور روز بیستم آذرماه زنگ پژوهش در مدارس نواخته می شود.

وی افزود: در نمایشگاه امسال عناوینی مانند مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی مطرح شده که تمامی این عناوین در سند تحول و نقشه جامع کشور دیده شده اند.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه27 دانشگاه،34 پارک علم و فناوری، 10 تستا،13 پژوهشگاه،5 مرکز رشد حضور دارند و از 30 طرح منتخب نیز رونمایی می شود.

صالحی اظهارداشت: همچنین در این نمایشگاه 14 کارگاه آموزشی برگزار می شود و 28 تشکل و انجمن علمی دانشجویی نیز در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.به گفته وی، بیش از پانصد نیاز صنایع کشور از بیش از پنجاه دستگاه اجرایی احصا شده است.همچنین نخستین دوره بین المللی تستا با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، پژو هشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.در این دوره از 12 تیم از پنج کشور به منظور ارائه نیازمندی های فناورانه این کشورها دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: همچنین با حضور مسوولان و ذی نفعام نشستی با بخش دانشگاه و صنعت خواهیم داشت. سال گذشته 10 هزار و 380 قرارداد در ارتباط با صنعت و دانشگاه به مبلغ 4700 میلیارد تومان منعقد کرده ایم که بسیار بی سابقه بود.
وی گفت: همچنین در نظر داریم پایان نامه ها و رساله های محوری را معرفی و به مراکز هدایت شغلی  معرفی کنیم. اکنون 40 مرکز هدایت شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور فعال است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا