ساخت ایستگاه فضایی در ماه توسط روسیه و چین

به گزارش سیناپرس،روسیه و چین در حال همکاری برای ایجاد یک ایستگاه تحقیقات بین‌المللی در ماه هستند. بر این اساس یک ایستگاه تحقیقاتی با همکاری دو کشور در قمر زمین احداث شده و در این راستا تقویت همکاری های علمی- فنی و نوآورانه در اولویت دو کشور قرار دارد.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز دوشنبه در بیست و هفتمین نشست عادی سران دولت های چین و روسیه گفت که این دو کشور توافق نامه ای بین دولتی برای ایجاد ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری منعقد کرده اند.

وی در این رابطه تاکید کرد: ما شاهد پتانسیل عظیمی در شاخه های فناوری پیشرفته، از جمله دیجیتالی سازی و اکتشاف فضایی هستیم. توافقنامه بین دولتی برای ایجاد ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری آماده امضا است. این یک گام مهم برای کشورهای چین و روسیه محسوب می شود.

به گفته نخست وزیر روسیه، تقویت همکاری های علمی – فنی و نوآورانه در اولویت دو کشور قرار داشته  و  روسیه و چین با موفقیت حدود هزار رویداد در این چارچوب برگزار کرده اند.

این ایستگاه تحقیقات قمری می تواند برای مطالعات مختلف فضایی، تجهیز و آماده سازی فضانوردان و فضاپیماهای مختلف برای انجام ماموریت های بین سیاره ای و آزمایش های مختلف علمی مورد استفاده قرار گیرد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا