مسیرهای ممکن برای مادر شدن در زنان مبتلا به سرطان ریه ناشی از انکوژن ها

به گزارش سیناپرس همدان، تحقیقات جدید مرکز سرطان دانشگاه کلرادو (CU) نیاز به جمع‌آوری داده‌های اضافی را برای زنانی که امیدوارند در حین انجام درمان سرطان ریه، بارداری موفقی داشته باشند، نشان می‌دهد. به طور خاص، آنها بر تشخیص سرطان ریه سلول غیرکوچک پیشرفته مبتنی بر انکوژن (NSCLC) تمرکز می‌کنند که به طور نامتناسبی بر زنان در سنین باروری تأثیر می‌گذارد.

در مقاله جدیدی که در Clincal Lung Cancer منتشر شده است، پزشکان و محققان مرکز سرطان CU تجربیات خود را در مورد بارداری و سایر مسیرهای مادر شدن در زنان مبتلا به سرطان ریه ناشی از انکوژن به اشتراک می گذارند. این مرکز که در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز واقع شده است، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مراکز سرطان در جهان برای بیمارانی که درمان هدفمند سرطان ریه را دریافت می کنند، از جمله کسانی که علاقه مند به دنبال کردن مادری هستند، شناخته می شود.

نویسندگان می گویند از آنجایی که درمان هدفمند، نویدبخش افزایش عمر زنان در سنین باروری است که این تشخیص را دریافت می کنند، اکنون می توان مسیرهای عملی برای مادر شدن برای این بیماران در نظر گرفت. در حالی که زمانی چنین رویکردهایی تابو به حساب می آمدند، آینده نسبتا امیدوارکننده سرطان شناسی برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان ریه، این موضوع را مورد بحث قرار داده است.

  سیمونز می افزاید: زنان از کلینیک ما و در سراسر جهان شروع به این سوال کرده اند که چگونه می توانند پس از تشخیص سرطان ریه خانواده ای را که همیشه می خواستند داشته باشند. از آنجایی که این پاسخ ساده یا ساده ای نیست، ما می خواستیم تجربه خود را از ارائه توصیه های بارداری، رحم جایگزین و فرزندخواندگی به بیماران در جامعه سرطان ریه به اشتراک بگذاریم. ما امیدواریم که این مطالعه الهام بخش افراد جامعه باشد تا داوطلبانه داده های بیشتری را ارائه دهند که بتوانیم با آنها کار کنیم تا زنان را با اطلاعات به روز رسانی هرچه بیشتر مسلح کنیم تا بتوانند تصمیمات آگاهانه بگیرند.

یکی از نویسندگان D. Ross Camidge، عضو مرکز سرطان CU و استاد انکولوژی پزشکی در دانشکده پزشکی CU، اهمیت موضوع مادری را افزایش داده است.

کمیدج می گوید: اگر هدف ایده آل درمان در سرطان ریه  کنترل کامل سرطان و کیفیت کامل زندگی باشد، شاید ما هرگز به آن نرسیم، اما برای زنانی که قبل از تشخیص خود به مادر شدن فکر می کردند، مشاوره باید وجود داشته باشد. این افراد ده‌ها سال زندگی می‌کنند، در آن حد طولانی که بتوانند خانواده‌ای واقعی را ایجاد کنند. این مسیر بدون حدس و گمان و بدون ناشناخته های پرخطر برای هر فردی نیست، اما این اشتباه نیست که حداقل اکنون درباره مادر شدن آنان صحبت کنیم.

برخی از زنانی که تحت درمان‌های هدفمند قرار می‌گیرند، در همان زمان نیز فرزندان خود را باردارند، اما سیمونز می‌گوید برای تعیین ایمنی کلی هر دارو در این شرایط باید داده‌های بیشتری جمع‌آوری شود. سیمونز امیدوار است این مطالعه به آنها اجازه دهد تا شروع به جمع آوری داده های بیشتری در مورد بارداری و درمان هدفمند کنند. در حال حاضر، ایمن‌ترین راه‌ها، رحم اجاره‌ای یا فرزندخواندگی برای کسانی است که می‌خواهند در حین دریافت درمان والدین شوند. کمیدج می‌گوید: متاسفانه، تشخیص سرطان پیشرفته می‌تواند برخی از این رویکردها را برای برخی سازمان‌ها مسدود کند، اما باز هم به بحثی مدرن و به‌روز درباره حقایق نیاز است.

سیمونز نتیجه می گیرد: مطالعه ما نشان می دهد که تحقیقات بیشتری باید در مورد ایمنی درمان های هدفمند سرطان در بارداری و همچنین مدیریت رحم جایگزین بارداری انجام شود. زنان با اتکا به تقریباً هیچ داده ای در مورد بارداری و رحم جایگزین در حالی که درمان های هدفمند سرطان ریه را انجام می دهند، انتخاب های خود را بر می گزینند. ما تأثیر همه درمان‌های هدفمند بر مادران و جنین‌ها در دوران بارداری را نمی‌دانیم و به شدت به اطلاعات لازم برای مشاوره کافی به این زنان نیاز داریم.

منبع: news-medical

مترجم: سید سپهر ارومیهء

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا