راهپیمایی هفت ساعته فضانوردان ناسا در مدار زمین

به گزارش سیناپرس،تیمی از فضانوردان ناسا در ماموریت جدید خود در ایستگاه فضایی بین المللی توانستند طی پیاده روی هفت ساعته فضایی، تجهیزات خورشیدی جدیدی را  در بخش بیرونی این ایستگاه نصب کرده و با موفقیت به محل اقامت خود بازگشتند.

فضانوردان ناسا ساعاتی پیش توانستند با موفقیت یک آرایه خورشیدی موسوم به Roll-Out (iROSA) را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی نصب کنند. طی این ماموریت که به طور مستقیم  توسط وب سایت ناسا پوشش داده شد، جاش کاسادا و فرانک روبیو فضانوردان این سازمان به راهپیمایی فضایی هفت ساعته خود پایان دادند.

انتظار می رود فضانوردان برای ادامه کار نصب iROSA در ۱۹ دسامبر برابر با ۲۸ آذرماه، یک راهپیمایی فضایی دیگر انجام دهند. ناسا پیش از این گفته بود که کارایی آرایه های خورشیدی اصلی ایستگاه فضایی بین المللی که برخی از آنها در سال ۲۰۰۰ نصب شده بود، کاهش یافته است.

ناسا قصد دارد سیستم نیروگاه ایستگاه فضایی بین المللی را با شش آرایه خورشیدی رونمایی شده جدید، ارتقا دهد که دو تای آنها در ژوئن ۲۰۲۱ (تیر ماه ۱۴۰۱) نصب شدند. به گزارش سیناپرس،دو مورد دیگر توسط یک فضاپیمای باری اسپیس ایکس در نوامبر ۲۰۲۲ به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا