برنامه ریزی برای بازگشت فضانوردان چینی به زمین

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر چین تنها کشوری در جهان محسوب می شود که ایستگاه مداری ویژه خود را در فضا داشته و سایر کشورها از ایستگاه بین المللی فضایی استفاده می کنند.در این میان قرار است این کشور فضانوردان خود را طی عملیاتی ویژه از مدار به زمین بازگرداند.

در پی ورود فضانوردان جدید به ایستگاه مداری و آزمایشگاه فضایی چین، تیم قبلی از فضانوردان مقیم در این ایستگاه قرار است تا ساعاتی دیگر به زمین بازگردند. بر این اساس اعلام شد.فضانوردان چینی ماموریت موسوم به Shenzhou-14 که تمام وظایف برنامه ریزی شده خود را انجام داده اند، اواخر امروز یکشنبه به زمین بازخواهند گشت.

مدیر بخش ماموریت های سرنشین دار آژانس فضایی چین  CMSA در این رابطه  گفت که فضانوردان در محل فرود ویژه ای واقع در منطقه دانگ فنگ در بخش خودمختار داخلی مغولستان فرود خواهند آمد.

در حال حاضر عملیات ویژه تیم مدیریت فرود و کنترل فضایی در حال انجام آخرین بررسی ها و کنترل شرایط جهت یک فرود امن و بدون مشکل هستند. به گزارش آژانس فضایی چین، در حال حاضر سایت فرود این ماموریت در حال آماده سازی برای بازگشت این سه فضانورد است.

به گزارش سیناپرس، فضانوردان ماموریت Shenzhou-14 کنترل ایستگاه فضایی را عصر جمعه به خدمه Shenzhou-15 سپردند و اولین چرخش خدمه در مدار زمین را تکمیل کردند.

مترجم: ناصر پور قدیمی

منبع: /english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا