استفاده پلیس آمریکا از ربات های کشنده

به گزارش سیناپرس، نمایندگان سانفرانسیسکو روز سه‌ شنبه به پلیس شهر رای دادند تا توانایی استفاده از ربات‌های بالقوه کشنده و کنترل از راه دور در مواقع اضطراری را به پلیس شهر بدهند. این تصمیم پس از یک بحث احساسی که ناشی از اختلافات در مورد حمایت از اجرای این قانون بود، گرفته شد.

گفتنی است که این تصمیم با ۸ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف اتخاذ شد و اکثریت با اعطای این گزینه به پلیس با وجود مخالفت های شدید آزادی های مدنی و دیگر گروه های نظارت پلیس موافقت کردند. مخالفان اعلام کردند که این تصمیم منجر به نظامی شدن بیشتر نیروی پلیس خواهد شد.

کانی چان (Connie Chan) یکی از اعضای کمیته ای که این پیشنهاد را به هیئت مدیره ارسال کرد، گفت که نگرانی های مربوط به استفاده از زور را درک می کند، اما طبق قانون ایالتی، ما ملزم به تایید استفاده از این تجهیزات هستیم.

در این راستا اداره پلیس سانفرانسیسکو اعلام کرد که ربات های مسلح ندارد و برنامه ای برای مسلح کردن ربات ها به تفنگ نیز فعلا وجود ندارد.

آلیسون ماکسی (Allison Maxie) سخنگوی اداره پلیس سانفرانسیسکو در بیانیه ‌ای گفت، اما این اداره می‌ تواند ربات ‌های مجهز به مواد منفجره را برای درگیری، ناتوان کردن، یا منحرف کردن مظنونان خشن، مسلح یا خطرناک در زمانی که جان افراد در خطر است، مستقر کند. او افزود: ربات‌های مجهز به این روش تنها در شرایط اورژانسی برای نجات یا جلوگیری از تلفات بیشتر جان بی ‌گناهان مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

به گزارش سیناپرس، ناظران پیشنهاد کردند: فقط تعداد محدودی از افسران عالی رتبه می توانند استفاده از ربات ها را به عنوان یک گزینه نیروی مرگبار مجاز کنند. پلیس سانفرانسیسکو در حال حاضر دارای دوجین ربات زمینی فعال است که برای ارزیابی بمب ها یا بررسی مواضع خطر در موقعیت های دید کم استفاده می شود.

همچنین پلیس سانفرانسیسکو اعلام کرد : هیچ رباتی از ارتش نگرفته است، اما برخی از آنها با کمک مالی دولت فدرال خریداری شده اند. برخی نمایندگان ناظر، اداره پلیس را غیرقابل اعتماد و خطرناک توصیف کردند که با این قانون خطرناک تر می شود. بعضی ناظران معتقدند که کارهایی به نام افزایش تسلیحات موجب ایجاد فرصت برای تعامل منفی بین اداره پلیس و مردم انجام می شود.

گفتنی است که دفتر مدافع حقوق عمومی سانفرانسیسکو طی نامه ‌ای به هیئت ناظران گفت که اعطای توانایی کشتن اعضای جامعه از راه دور به پلیس توسط ربات ها در تضاد با ارزش‌های مترقی شهر است. این دفتر از هیئت مدیره خواست تا پلیس را از استفاده از ربات‌ها علیه افراد منع ‌کند.

به گزارش سیناپرس، استفاده از ربات برای اولین بار در ایالات متحده برای حمل مواد منفجره و در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد، زمانی که پلیس دالاس یک ربات مسلح را فرستاد که تک تیراندازی را که پنج افسر را در یک کمین کشته بود، از بین ببرد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: ntd

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا