اولین مرجع صدور کارت واکسیناسیون بین الملل در شیراز

مسوول مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر از صدور کارت واکسن بین الملل برای افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند، خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، علی مختاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: کارت واکسن بین الملل برای افرادی صادر می شود که دارای یکی از مدارک ویزا، تاریخ مصاحبه و یا پذیرش دانشگاه برای مهاجرت، تحصیلات و لاتاری باشند.

او افزود: واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر متولی صدور کارت واکسن بین الملل در جنوب کشور است و افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور دارند با مراجعه به این مرکز، واکسن های مورد نیاز در چند نوبت بر اساس سن و کشور مقصد برای آنها تزریق می شود و سپس کارت واکسن بین الملل دریافت می کنند.

مسوول صدور کارت بین الملل مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در این زمینه گفت: در این مرکز به صورت روتین و معمول واکسن هایی شامل واکسن MMR؛ سرخک، سرخچه و اوریون، واکسن توام بزرگسال؛ دیفتری و کزاز و واکسن هپاتیت B برای افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور و اقامت دارند، ارایه می شود.

دکتر «محمد رسولیان» ادامه داد: واکسن هپاتیت B در سه نوبت است که با فواصل صفر، یک ماه بعد و ۶ ماه بعد تزریق انجام می شود؛ واکسن MMR؛ سرخک، سرخچه و اوریون باید دو نوبت به فاصله یک ماه تزریق شود و واکسن توام بزرگسال؛ دیفتری و کزاز نیز باید بعد از واکسیناسیون دوران کودکی، هر ۱۰ سال یکبار تزریق شود.

او اضافه کرد: واکسیناسیون سبب ایمنی افراد در برابر بیماری های واگیردار شده و مانع از انتقال این بیماری ها هنگام مهاجرت به کشورهای مختلف می شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا