افزایش خدمات الکترونیکی سازمان وظیفه عمومی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از افزایش خدمات الکترونیکی این سازمان به مشمولان و خانواده های آنان خبرداد.

سردار تقی مهری دراین‌باره گفت:‌ سازمان وظیفه عمومی فراجا با توجه به مسئولیت و ماموریتی که به عهده دارد یکی از مجموعه‌های فراجاست که ارتباط بسیار گسترده با بدنه جامعه و جوانان دارد و به صورت مستقیم با جوانان و غیرمستقیم با خانواده‌های آنان در ارتباط است. ماموریت‌های اصلی سازمان وظیفه عمومی، تامین نیروی انسانی نیروهای مسلح، اعزام مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح در یازده دوره درسال و رسیدگی به درخواست‌های معافیت تحصیلی، پزشکی، کفالت، خروج از کشور، صدور مجوز فعالیت های ورزشی و… است.

مهری ادامه داد:‌ این سازمان با صدور اینترنتی کلیه درخواست‌های خروج از کشور دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب و صدور معافیت تحصیلی دانشجویان داخل کشور و خارج از کشور به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اینترنتی sakha.epolice.ir توانسته‌ایم حجم گسترده‌ای از مراجعات حضوری غیرضروری را کاهش دهیم.

وی در ادامه افزود: بیش از ۲۶ مورد از خدمات سازمان وظیفه عمومی فراجا نظیر تمدید و تعجیل اعزام به خدمت، ثبت درخواست‌های معافیت کفالت، پزشکی، مواردخاص و استعلام کارت‌های معافیت و پایان خدمت و …به دفاتر پلیس +۱۰ واگذار شده و روند رسیدگی به درخواست مشمولان و نتایج کمیسیون های پزشکی، کفالت و… به صورت پیامکی به مشمولان اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: ارتقاء فرهنگ و منزلت سربازی از دیگر رویکردهای مهم سازمان وظیفه عمومی است که در سال‌های اخیر با تولید فیلم کوتاه، بروشور، پادکست و…گام موثر برداشته‌ایم. همچنین در رادیو جوان برنامه‌ای ویژه سربازان عزیز کشورمان به صورت هفتگی با موضوعات متنوع پخش می‌شود.

مهری خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات، یکی از برنامه‌های مستمر، برگزاری جلسه با مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و حضور در مدارس و رفع ابهامات دانش آموزان است. رویکرد دیگر خدمت سربازی در نیروهای مسلح، بهره گیری مناسب از وقت جوانان درطول دو سال خدمت سربازی در راستای رسالت و ماموریت های نیروهای مسلح است تا دوران خدمت سربازی به دوران رشد وتوانمندسازی جوانان به عنوان کادرهای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی گفت: در طرح مهارت آموزی، توانمندی کارکنان وظیفه متناسب با تحصیلات و تخصص آنان با برگزاری دوره های آموزشی درحوزه های خدمات فنی مهندسی، اداری و پشتیبانی و…افزایش می یابد و پس از قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، گواهی مربوطه برای آنان صادر می‌شود.

مهری با بیان اینکه در اجرای این طرح کلیه سازمان‌های نیروهای مسلح و بیش از ۲۶ دستگاه کشوری مشارکت دارند، افزود: سربازان منقضی خدمت سال های ۹۷ به بعد که دارای گواهینامه مهارت آموزی هستند، می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق یکی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا