استاد دانشگاه تهران عضو وابسته فرهنگستان علوم شد

دکتر وحید نیکنام استاد دانشکدگان علوم دانشگاه تهران عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران شد.

بر اساس حکمی از سوی رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و مصوبه یکصد و سی و دومین جلسه مجمع عمومی این فرهنگستان، دکتر نیکنام استاد دانشکدگان علوم دانشگاه تهران به مدت چهار سال به عنوان عضو وابسته منصوب شد.

نیکنام که از سال ۱۳۹۵ به عنوان عضو مدعو در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و بیش از ۱۰ کتاب تألیف کرده است که «هزار واژه زیست شناسی» و همچنین همکاری در تألیف ۱۲ دفتر «واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی» از جمله این تالیفات است.

تألیف و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی و همچنین عضویت در گروه‌های واژه‌گزینی زیست شناسی و علوم گیاهی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از دیگر فعالیت‌های علمی وی است.

این استاد دانشکدگان علوم، مسوولیت‌های متعددی را در دانشگاه تهران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برعهده داشته است که از جمله این مسوولیت‌ها می‌توان به ریاست دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، ریاست دانشکده زیست‌شناسی، رییس کمیته علوم زیستی گروه علوم پایه دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، رییس کمیسیون تخصصی مشورتی علوم پایه دانشگاه تهران و عضویت در هیأت ممیزه دانشگاه تهران اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا