بزرگترین ابرکامپیوترهای روسیه با یکدیگر ادغام می شوند

به گزارش سیناپرس،طی سال های اخیر استفاده از ابر رایانه ها یا همان سوپر کامپیوترها جهت انجام محاسبات پیچیده و کلان بسیار رایج شده است. در این میان روسیه در نظر دارد برخی ابر کامپیوتر های خود را با یکدیگر ادغام کند.

ایگور کالیایف، مدیر بخش فناوری در مرکز ملی فیزیک و ریاضیات شرکت تحقیقاتی پژوهشی روس اتم، اعلام کرد:این کشور قصد دارد برخی از ابر رایانه های خود را با یکدیگر ترکیب کند. به اعتقاد این عضو آکادمی علوم ، ترجیح داده می شود که همه ابر رایانه های روسی در یک زیرساخت یکپارچه و کنترل شده با هوش مصنوعی ادغام شوند. این عمل می تواند کارایی آن ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

باید توجه داشت که ابر رایانه ‌های مختلف هنگام اجرای وظایف خاص عملکرد متفاوتی دارند. در نتیجه، ترجیح داده می ‌شود که همه ابر رایانه‌ هایی که در امکانات محاسباتی متعدد روسیه کار می ‌کنند در یک زیرساخت یکپارچه و به شکل ابر رایانه ‌ای متحد ادغام شوند تا وظایف کاربر ورودی را بتوان بر روی ابر رایانه‌ هایی که به بهترین وجه برای اجرای آن ‌ها مناسب هستند، حل کرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد:عملیات فوق چندان آسان نبوده و با چالش های متعددی همراه است. در حقیقت این عمل منجر به شکل گیری مشکل پیچیده مدیریت چنین زیرساختی خواهد شد. به گزارش سیناپرس،به بیان ساده ت، توزیع بسیاری از وظایف ورودی بین منابع مختلف ابررایانه ها در زمان واقعی، باید توسط هوش مصنوعی و انسان تنظیم شده و تداخلی در فعالیت ها ایجاد نشود..

به گزارش سیناپرس، به گفته کالیاف، مرکز ملی فیزیک و ریاضیات در حال حاضر روی ایجاد چنین توزیع کننده ای کار می کند که بتواند وظایف ورودی را بین ابر رایانه های مختلف در یک شبکه ابر رایانه توزیع کند.

در صورت موفقیت این طرح، قابلیت پردازش و قدرت ابریارانه های روسیه به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا